Jump to content

Forslag til skjærgårdsjeep ønskes, og er dette riktig tidspunkt?

Mastiff

Recommended Posts

Har hatt en Ibiza 20 foter med en slik (idetnisk) motor, 1995 modell, i tre sesonger og før noen prøver å fortelle deg hvor økonomisk den er i bruk fordi ditt og datt så glem det, den drikker ikke litt suppe den super! Erfaringen er med både masse kortere turer, vannskikjøring såvel som lange strekk, ja faktisk hele veien fra Oslo til Kristiansand.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har hatt en Ibiza 20 foter med en slik (idetnisk) motor, 1995 modell, i tre sesonger og før noen prøver å fortelle deg hvor økonomisk den er i bruk fordi ditt og datt så glem det, den drikker ikke litt suppe den super! Erfaringen er med både masse kortere turer, vannskikjøring såvel som lange strekk, ja faktisk hele veien fra Oslo til Kristiansand.

Har sett på White Shark'en en stund, og må si den frister. Greit at den bruker litt (mye) - det skal jeg klare å leve med. Noe annet er støyen. Hvordan opplevde du støynivået på denne?

D5L

Støy er delvis en subjektiv greie for et lydbilde kan jeg/man like og et annet ikke uten at det betyr at den med det beste lydbildet støyer minst objektivt målt (decibel). Når det er sagt så likte jeg lydbildet på denne motoren veldig bra!

Motoren begynner vel å trekke på årene, og min bekymring hadde vel så mye verdt uforutsette reparasjoner som forbruket av suppe, men dette igjen avhenger jo av hva man kan gjøre selv når det må gjøres noe? Og selvfølgelig tidligere eier/es bruk/vedlikehold av motoren.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Støy er delvis en subjektiv greie for et lydbilde kan jeg/man like og et annet ikke uten at det betyr at den med det beste lydbildet støyer minst objektivt målt (decibel). Når det er sagt så likte jeg lydbildet på denne motoren veldig bra!

Motoren begynner vel å trekke på årene, og min bekymring hadde vel så mye verdt uforutsette reparasjoner som forbruket av suppe, men dette igjen avhenger jo av hva man kan gjøre selv når det må gjøres noe? Og selvfølgelig tidligere eier/es bruk/vedlikehold av motoren.

Ja, var forsåvidt din opplevelse av støynivået jeg lurte på. Og takk for svar på det! :)

Reparasjoner på en sånn motor kan jo knele etthvert feriebudsjett, men så lenge man slipper det tror jeg totaløkonomien er grei på denne pakka. Om den så bruker tre ganger så mye fuel som en moderne 4- takter, så skal det mye til før man når opp til summen tilsvarende et verditap på en ny båtpakke.

D5L

Joda.. båten flyter den.. er sprekker over alt i hele båten. men oppdaget det på en udramatisk måte ved brygga.. kunne gått galt da. 150 hk og 40 knop i en båt uten avstivning.. var som å kjøre en svamp med påhengsmotor..

Sånn ser det ut over hele hekken, i tillegg til mye småsprekker rundt omkring..

img_0140.jpg

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...