Jump to content

Mini bensinfilter til slange, kan det brukes som dieselfilter?

Tampeservice

Recommended Posts

Jeg har endelig gått til det skrittet og investert i en Eber D2 dieselvarmer:-) Nå er jeg lei oppvarming med gass som dugger ned hele båten. I den forbindelse står det i monteringsveiledningen at det skal monteres et dieselfilter og det er avbildet en type som ligner på disse små bensinfiltrene til rundt 20,- som selges overalt og skal monteres rett på slangen.

Jeg har hørt at disse filtrene ikke kan brukes som dieselfilter fordi filterinnholdet da går i oppløsning. Personlig synes jeg det høres litt merkelig ut og et tradisjonelt dieselfilter til bruk på varmeren er kanskje overkill...

Har noen erfaringer med dette?

PS, Eber D2 er akkurat passe til en 21 fots styrhusbåt. Det blir opptil 25 grader inne når det er minus 5 ute og brenneren må jobbe litt for å få opp temperaturen. Det er visst anbefalt pga fare for gjensoting.

Nå venter jeg bare på litt mildvær så blir det båttur kanskje før jul!

Et slikt du nevner fungerer utmerket til jobben. Forskjellen mellom diesel og bensinfilter er er stort sett filtergraden men en slik varmer trenger ikkje noe tradisjonelt dieselfilter som du nevner. Ellers får du slike mini-mini SoBo linker til også på biltema og andre steder. Problemet med desse 'store' universale filterene er volumet de rommer mht den lille mengden som varmeren drar. Så slike mini mini er ypperlig

Redigert av Plutonium (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...