Slakaball Startet 4.Desember.2012 Del på Facebook Startet 4.Desember.2012 Heisan Har da altså to instrumenter i cockpiten som ikke viser noen ting lenger. I og med at jeg kjøpte båten med disse i "ukjent stand, men gir ingen målinger" tenkte jeg å sjekke om de i det hele tatt fungerer før jeg spør båtnissen om nye i disse juletider.. Men hvordan går jeg frem for å feilsøke? Er det giver som har tatt kvelden, irring på kontakter eller selve instrumentet som er defekt? Noen gode meninger om hvordan gripe an problemstillingen? Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Foreslår at du begynner med å lese deg opp på manualene. Hvis du ikke har disse, kan du kanskje finne det du trenger her: http://www.nexusmarine.se/support/historic-products/ Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
bene Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Overtok en Scanmar 33 nå i høst med logg og vindinstrument fra Nexus/Silva. Disse viste heller ingen data på displayene. Båten hadde stått en stund, så giveren for loggen hadde grodd fast og måtte renses opp. Den virker nå som den skal. Vindinstrumentet har jeg ikke fått til å fungere enda. Instrumentet er av type med trådløs vindgiver og her er sannsynlig årsak at batteriet er flatt. Batteriene blir laddet opp av en solcelle og må etter en tids bruk byttes. Jeg har planlagt og bestige masten til våren og da skal jeg sørge for å bytte dette batteriet. Slik jeg forstår det må en i denne sammenhengen ta ned giveren for å parre denne mot instrummentet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.