Jump to content

Feilsøking på Silva fart/logg og vindinstrument - tips?

Slakaball

Recommended Posts

Heisan

Har da altså to instrumenter i cockpiten som ikke viser noen ting lenger. I og med at jeg kjøpte båten med disse i "ukjent stand, men gir ingen målinger" tenkte jeg å sjekke om de i det hele tatt fungerer før jeg spør båtnissen om nye i disse juletider..

Men hvordan går jeg frem for å feilsøke?

Er det giver som har tatt kvelden, irring på kontakter eller selve instrumentet som er defekt?

Noen gode meninger om hvordan gripe an problemstillingen?

Overtok en Scanmar 33 nå i høst med logg og vindinstrument fra Nexus/Silva. Disse viste heller ingen data på displayene. Båten hadde stått en stund, så giveren for loggen hadde grodd fast og måtte renses opp. Den virker nå som den skal. Vindinstrumentet har jeg ikke fått til å fungere enda. Instrumentet er av type med trådløs vindgiver og her er sannsynlig årsak at batteriet er flatt. Batteriene blir laddet opp av en solcelle og må etter en tids bruk byttes. Jeg har planlagt og bestige masten til våren og da skal jeg sørge for å bytte dette batteriet. Slik jeg forstår det må en i denne sammenhengen ta ned giveren for å parre denne mot instrummentet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...