chrbre Startet 5.Desember.2012 Del på Facebook Startet 5.Desember.2012 (redigert) hei, har en norona 5000 som jeg skal ordne styring på, har wire, men ikke feste til wire bak, hva trenger jeg? må ha det jeg trenger for å feste denne i båten beklager for at bildet er feil veg. Redigert 5.Desember.2012 av chrbre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Har ikkje motoren styrerør eller? Sitér dette innlegget Link to post
chrbre Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 holder på å bygge om fra manuell styring til styring med ratt, så nei har ingenting annet en den wiren og styresnekka Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.Desember.2012 Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 Er ikkje sikker på om du forstod ka eg meinte nå men.. Vanligvis trenger man ingenting annet enn styrearmen da styrewiren går gjennom et rør fremst på motorbraketten. Men et heilt ordinært motorbrønnfeste skulle passe bra i en sånn båt om motoren ikkje har styrerør. Og styrearm sjølvsagt, det må du ha åkke som. Dette finner du bilde av på enhver båtutstyrsnettbutikk Sitér dette innlegget Link to post
chrbre Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2012 hei, kan du legge ved link på disse delene? Sitér dette innlegget Link to post
Terje338 Svart 6.Desember.2012 Del på Facebook Svart 6.Desember.2012 Hei Chris! Velkomen som ny medlem her inne på Båtforumet Det kan vere litt plynder med wirestyringer da desse kan både fryse fast, bli treige eller knekke av(som skjedde med ein av båtene våre) Hydraulisk styring er og foretrekke, men det koster fort 3000-5000kr. Det du trenger er ein brakett som du skrur på motoren som ser ut som ein avlang trekant, og ein lenke arm som går fra wiren til den braketten. Det er got mulig vi kan lage den braketten, og trur eg har ei slik lenkearm liggende fra ombygginga fra wire til hydraulisk. Her er bilde pos 1 som viser lenkearmen: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1990/30ELD/STEERING%20GUIDE%20ATTACHMENT/parts.html her er eit bilde som viser den trekanten som er festet til motoren pos 20 eller 24: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1990/30ELD/REMOTE%20CONTROL%20ATTACHMENT/parts.html Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.