MrJalapano Startet 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Desember.2012 Det hele startet med at jeg synes at det kom mye røyk fra min motor ( videoen er fra når båten er varm) kommer mindre når den er kald ( virker mer som frostdamp en røyk) var også minusgrader når videoen er tatt så er kansje normalt. Tok Kompresjonstest hvor jeg fikk rundt 130 på alle 4. Problemet kom først når jeg skulle starte etter kompresjon test , den vil ikke starte . Høres ikke ut som den tar i hele tatt. Det jeg har gjort til nå er Byttet Tennplugger. Sjekket at det er gnist på pluggene, Sjekket at det er drivstofftilførsel helt til motor. ( er også vannutskiller filter på båten) Sjekket tennpluggene etter å ha prøvd å starte ( Og da ser dem helt ubrukte ut) Motoren har startet ganske lett siden jeg har hatt den ( litt over 1 år) , så har jeg ingen aning om hva som kan være galt. Så om noen har noen fine forslag så ville jeg blitt veldig fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 (redigert) Har du gnist, skru ut pluggene og fyll en skvett drivstoff (2%) direkte i sylindrene. Putt i pluggene igjen og prøv å starte. Starter motoren for så å dø ut ville jeg sjekket forgasseren. Kan jo også hende motoren din har fått for mye bensin. Det bør du kunne se på pluggene. Redigert 9.Desember.2012 av Audiquattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Det hele startet med at alt var i skjønneste orden, og slik kunne vi jo ikke ha det så jeg fant opp et problem- begynte å skru og siden har den ikke virket... Det du ser der er ikkje oljerøyk men eksos i minusgrader. At den nå ikkje starter har iallefall ingenting med kompresjonstesten i seg sjøl å gjøre. Det er muligens du som har glemt noe eller forgasserising. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Og du er bombesikker på at plugg-kablene er satt riktig på plass? Det er jo forsåvidt elementært, men i kampens hete kan det fort bli krøll:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
MrJalapano Svart 21.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Etter å ha en periode med noen pluss grader startet den lett , men kommer mye damp ut av exhaust relief . Burde ikke det da være vann som kommer inn ? , Det første jeg da tenker på er topp-pakningen eller det som værre er. Men er det ikke rart at sylyndertoppene ikke er blanke og at man får så bra kompresjon ? Fikk en tanke om det kan være vannpumpa som ikke gir nok vanntrykk ? , men er vel tvilsomt da den aldri overoppheter seg. Flott om noen hadde noen tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.