mons Startet 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2012 http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/Tolv-bater-totalskadd-i-brann-2329684.html Tirsdag morgen startet det brann i et båtopplag med 24 båter i et utendørs båtopplaget nær Solta båthavn, skriver Fædrelandsvennen. Vakthavende brannsjef i Kristiansand Eddie Hoel sier de har kontroll over flammene og at de nå driver etterslukking. - Vi har klart å spare halvparten av de 24 båtene, sier Hoel. Søgne brannvesen er på stedet med brannbil, tankbil og røykdykkere. Politi og ambulanse er i beredskap, men ifølge politiet på stedet er ingen personer savnet i området. (©NTB) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Zitt Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Uffda, det var triste nyheter! Tenker jeg må ned i båten og sjekke at alt står bra til med strøm og varme. Må være utrolig kjedelig å være årsaken til et slikt skadeomfang. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Det er da jeg er glad for at båten står trygt plassert på egen gårdsplass, uten batterier, strøm eller varme ombord. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Oteren Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Litt mer om saken her. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Sørgelige bilder... Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Er det antydet noe om årsak til brannen? Det brant flere båter på en opplagsplass i Kristiansand for et par år siden også, og da var det vel et par av byens løse fugler som hadde flyttet inn i en av skutene og skulle ha i gang varme som tok litt overhånd så vidt jeg husker? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Tragisk! Håper alle hadde forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Sørgelig syn, håper det er ikke noe fra båtplassen som har båt som er brent ned, men godt at ingen person skader.... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
olpi Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Trasige greier, og ... Kan jo bli noen som blir ganske så misfornøyd med oppgjøret avhengig av hvordan forsikringselskapet beregner markedverdi på båten(e). Hjelper jo ikke hvor mye båten er forsikret for, det er jo markedsprisen man får tilbake. For dem som ikke hadde tenkt selge så kan det nok oppleves surt.. . Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Hjelper jo ikke hvor mye båten er forsikret for, det er jo markedsprisen man får tilbake. Min forsikring tilsier forsikringssum og ikke markedsverdi, en av grunnene til at jeg valgte dette forsikringsselskapet. Triste saker, utrolig hvor kraftig en båtbrann er, mye brennbart materiale, drivstoff mv. Håper båteierne får et greit forsikringsoppgjør og er klar for ny sesong når den tid kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Kjempetragisk Godt det ikkje gikk liv. Og så får de sjå det positive i tragedien, at de har heile vintere og vår på seg til å finne ny båt. Eg synest ikkje det er på sin plass å spekulere, ei heller å strø salt i såret om reduksjon i utbetaling/overforsikring. Men eg håper vi får oppdatering på dette gjennom bekjente når den tid kommer. Så kan vi få avklart det ein gong for alle. Men nokon trøstens ord; "min" forsikringsmann overtalte meg til å sette verdi høyere en mitt forslag til markedsverdi pga utstyr og oppgraderinger. Er båten tapt så får eg igjenn det båten er forsikret for, i følge Tryg sin representant. Det finnes selvsagt sikkert unntak, om du forsikrer en Wiking 28 for 800.000.- feks så ... Lykke til de det rammet Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
olpi Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 (redigert) Sendte deg en IM Sæbø... . Ellers var det ikke meningen å være negativ, og håper selvsagt at det ordner seg til det beste for alle. Mht hva man får ved skade og totalskade på båt anbefaler jeg alle å sjekke vilkårene. Som oftest er det ingen vits å overforsikre ved å sette en høyere forsikringsum. Det er vanligvis forsikringstakers ansvar å korrigere forsikringsum i tråd med verdiutviklingen på objektet. Tryg operer slik andre selskap som jeg kjenner til... . Nowegian Broker gir imidlertid tilbake det man gav, eller markedsverdi på skadetidspunkt hvis den er høyere, er det andre selskap som gjør det?? Fra Nowegian Broker (hvor du kan forsikre båter yngre enn 20 år gamle): " Ved totalskade får du tilbake det du betalte for båten.Ved totalskade får du tilbake det du har kjøpt båten for, eller markedsverdi på skadetidspunktet hvis den er høyere, opp til det du har forsikret båten for. Det vanligste erstatningsgrunnlaget i båtforsikringer som tilbys i Norge er markedsverdi på skadetidspunktet, noe som kan være vesentlig mindre enn det du har betalt for båten" Redigert 11.Desember.2012 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 De fleste forsikrings selskaper betaler ut det du har forsikret båten for. Overforsikring skal være rimelig hinsides vist de skal henge seg på det. ordinær robåt til 300,000 går selvfølgelig ikke.. Men da vil jeg tro at seriøse selskaper gjør deg oppmerksom på det. Er jo vanskelig å sammenligne 2 identiske båter, bare se deg rundt, stor forskjell i utstyr, båtens stand osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.