Roger jo Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 det ble aldri til at vi kjøpte noe annet varmeanlegg i båten selv om det var planen.Der dere har ferdes har vel savnet av air condition hvert større... Kjenner ikke Truma gassvarmer men har denne http://www.go2marine.com/item/20009/dickinson-newport-propane-boat-heater-fireplace-p9000-00-new-p9000.html Som etter min mening er sikrere med sin lukket forbrenning inn/ut over dekk og gassen fram i 10mm Asi316, enn en gasskomfyr. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Free Lillehammer Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 (redigert) Den var lekker, roger-jo! Forholdsvis kompakt, men er likevel litt usikker på plassering i kabin vs ekstern plassering og rørfremføringer av varm luft dit man trenger (slik opplegget vårt er i dag med Wallas´n). Redigert 15.Desember.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Den var lekker, roger-jo! Forholdsvis kompakt, men er likevel litt usikker på plassering i kabin vs ekstern plassering og rørfremføringer av varm luft dit man trenger Satte den rett på veggen, rent varmeteknisk burde den stått på gulvet for å få mer vareutbytte av lengre ekshosrør. den har en data vifte i bunn som suger inn luft og blåser den ut under "taksjegget" i toppen Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
avmønstret5 Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Ja den var fin, men der vi er kan tilgangen til gas være et stort problem, selv bare for å holde igang komfyren. Til Roger: det var på Martine jeg hadde pooden, nei varme i båten er ikke noe savn for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Har Truma gassvarmer i bobilen, og denne har imponert meg rått må jeg si. Har du fått svar på dine spørsmål Polarn ? Eller har idiot kommentarene tatt fullstendig overhånd i tråden ? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 15.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Uten tvil. En gassvarmer er langt mer driftsikker enn en dieselvarmer. Har større effekt enn en dieselvarmer. Bruker mindre strøm enn en dieselvarmer og kan brukes uten strøm. Så vidt jeg kan se er eneste ulempen at man må drasse med seg gassflasker. Varsling for nos gasser gjelder uansett for begge. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mix Svart 15.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2012 Bra, da har tråden din ihverfall ikke vært bortkastet. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Har du fått svar på dine spørsmål Polarn ?Eller har idiot kommentarene tatt fullstendig overhånd i tråden ? Så galt er det vel ikke? Denne tråden er da forholdsvis informativ og sakelig. Selv setter jeg stor pris på at interessant utstyr drøtes. Jeg vi også gjerne ha motargumentene. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2012 Har du fått svar på dine spørsmål Polarn ?Eller har idiot kommentarene tatt fullstendig overhånd i tråden ? Hårsår ?? Eller bare vant til ja mennesker rundt deg ?? Er jo et diskusjonsforum dette, du må nok venne deg til at det finnes andre oppfatninger en dine ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.