Jump to content

Rallyreparasjon av trebåt som lekker i skroget!

Brym

Recommended Posts

Bruk gjerne blyplate om du mener skrogets tilstand generelt er "beyond the point of no return", men kombinasjonen av saltvann, jernnagler og bly er i alle fall en sikker oppskrift på raskt forfall, selv om kombinasjonen er gammel og "velprøvd". Jeg tror du med Tec-7-massen klarer deg utmerket uten. Den fester sabla godt, særlig om du renser og tørker så godt det lar seg gjøre, før du smører den på.

Bruk gjerne blyplate om du mener skrogets tilstand generelt er "beyond the point of no return", men kombinasjonen av saltvann, jernnagler og bly er i alle fall en sikker oppskrift på raskt forfall, selv om kombinasjonen er gammel og "velprøvd". Jeg tror du med Tec-7-massen klarer deg utmerket uten. Den fester sabla godt, særlig om du renser og tørker så godt det lar seg gjøre, før du smører den på.

Det var det jeg trengte å høre! Skroget er ikke så veldig verst så hvis jeg kan sløyfe blyplatene for et godt argument så gjør jeg det! Men jeg skal ikke bruke Tec7, jeg går for "Roof7". Så får vi se om dette blir den nye stien til paradis og bøttevis med lykke for andre "pokal-eiere" :-)

Tec7 og Roof7 er fra samme produsent, jeg ville gått for Tec7 dersom du ikke skal bruke plate på utsiden. Men det er mest fordi jeg ikke vet hvordan Roof7 oppfører seg i saltvann... Tec7 holder godt, det vet jeg etter en nødreparasjon i fjor. Måtte dykke med en klyse Tec7 i hånda etter at en galvanisert spiker var helt rusta bort under båten og vannet piplet inn jevnt og trutt.

Prøvde først med Farm, men det ville ikke feste... Med Roof7 vet jeg ikke.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Roof 7 har i produktdatabladet opplysning om at det ikke limer godt.

Det hadde jeg ikke trivdes med hvis jeg skulle stampe en time i motsjø på hjemvei en ettermiddag.

Det er den type belastninger en plate av finer, bly eller kobber hjelper så godt mot.

Hvis du har en "kake" med limstoff under båten som begynner å løsne i en kant kan trykket som oppstår når du slår mot bølger flerre av det meste.

Mons

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...