Jump to content

Bankgiro fra Redningsselskapet lå ved siste medlemsblad


Los Endos

Recommended Posts

Hei dere!

 

I siste medlemsblad fra Redningsseskapet lå det med en bankgiro pålydende kr 210. Den ble først lagt i hylla for betaling, men så stusset jeg over beløpet, og sjekket litt på nettet, og dette hadde ikke noe med medlemsskapet å gjøre.

 

Da synes jeg det er toppen av frekkhet å legge ved en giro som gir et tydelig inntrykk av å være en faktura, men det er det jo ikke.

 

Beløpet, kr 210,-, er også et pussig beløp, - er det valgt for å gi inntrykk av at dette er noe man bare må betale???

 

Jeg er ganske forbannet over dette. Det får være måte på frekkhet. Prøve å lure sine egne medlemmer på denne måten. For dette er et forsøk på å lure sine egne medlemmer. Slik giroen er utformet burde det være presisert, meget tydelig, at dette ikke har noe med medlemskontingenten å gjøre, og at det kun er en bønn om noen flere julegaver til jul.

 

Er det bare jeg som reagerer??

Redigert av Los Endos (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er jo bare å la være å betale. Det sto vel på giroen hva det gjalt? At RS må gjøre en innsats for å samle inn penger bør vel ikke overraske noen. At de sender ut en giro sammen med bladet betyr at de sparer porto. Det er selvsagt en uting...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Hvert år sender Redningsselskapet ut julekort sammen med en giro som du kan velge om du vil betale. Leser du teksten fra Generalsekretær Rikke Lind trenger du neppe å være professor for å skjønne at dette dreier seg om en bønn om et bidrag til høye driftsutgifter. Hvis du ikke gidder å lese teksten på fakturaer du får i posten er det vel ikke så mye å hisse seg opp over? Det er mange "luringer" der ute, men jeg synes ikke RS er blant dem.

Redigert av Dahling (see edit history)

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Må lese ting vet du før du putter det i hyllen...

 

Helt vanlig praksis dette RS, Norsk Luftambulanse you name it.

 

Går til en god sak så syns det er greit.

 

Heilt enig :yesnod: , det er dei to selskapa eg støttar. I mellomtida før ein kan få bruk for dei sjølv så kan dei hjelpe andre, og hvis ikkje eg får bruk for hjelp så har eg betalt for ei forsikring. Tenkjer no eg. :flag_bp:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

"alle" organisasjoner legger ved gavegiroer i utsendingene sine fra tid til annen. Det er jo bare å bestemme seg for å gi en gave eller la være å gi noe, og bruker man nettbank kan jo lappen brukes til opptenning i ovnen, uansett.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Det stod vel kanskje ikke noe på selve giroen, men det stod vel greit forklart på de resterende 2/3 av A4-arket som giroen var skrevet på? Jeg for min del stusset mest på beløpet. Hvorfor akkurat kr 210,- ?? Dette virket litt villedende synes jeg. Jeg ville ha foretrukket om dette feltet stod tomt slik at jeg kunne bestemme selv hvor mye jeg ville gi.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to post
Share on other sites

Lurer på hvordan det står til med navigasjonskunnskapene hvis man ikke klarer å skille på dette. :nonod:

 

Det blir mildt sagt litt søkt å sammenligne navigasjonskunnskaper og evnen til å lese teksten på en faktura. Det finnes nok av eksempler på mennesker med ekstreme kunnskaper innenfor forskjellige yrker uten at de viser veldig forståelse for økonomi og regnskap (les 70 % av alle kunstnere og artister i Norge :lipseal: )

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Hvis man er medlem så vet man vel også hvordan giro for innbetaling av medlemmskapet ser ut?

Man vet også at medlemsskap ikke koster kr 210.

 

Lurer på hvordan det står til med navigasjonskunnskapene hvis man ikke klarer å skille på dette. :nonod:

 

Så, så. Vi skal være raus mot TS som utleverte seg i denne tråden. Er overbevist om at det var lærerikt og at fakturaen ble betalt etter at andre her på BP kunne vise til at pengene inngår i arbeidet med en ekstremt viktig sikkerhetsapparat for alle sjøfarene - enten man er medlem eller ikke.

 

Link to post
Share on other sites

Samme skjedde hos oss. Kona trodde det var obligatorisk innbetaling, så den lå i bunken med regninger som skulle betales, men heldigvis var det jeg som satt med nettbanken den kvelden og oppdaget det.

 

Det er greit å be om almisser, men denne var for godt kamuflert, og faller i mine øyne under forsøk på lureri/seiling under falsk flagg.

 

Har forøvrig pleid å gi en slant ekstra, det er jo en god sak, men jeg liker ikke å bli lurt, så den gikk i søppla denne gangen :thumbsdown:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Hva med å melde seg ut, og melde på mor i steden ?

 

Pris: kr 845,- pr år

Juletilbud: Bli medlem før nyttårsaften og få medlemskap for 2013 for kun 645,-!

 

Åååå for en treiging eg er :headbang: ..... saka er som følger:

 

Dei som vervar seg for fyrste gong sparer 200,-, og betaler bare 645,- vi som har vore og er trufaste medlemer over fleire år, vi betaler 1055,- :giggle:

då har jau selskapet fått inn i snitt 845,- + + sånn ca. pr medlem.

 

Neste år må vel det nye medlemmet vera med på samme sirkuset vil eg tru :clap:

 

Så derfor betalar eg med glede :cheers:

 

Men enig med fleire her inne at dei kunne ha formulert seg betre, så folk ikkje følte seg lurt.... ein" spade er no ein spade" koleis ein snur og vender på han. :lol:

Redigert av Batalden (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Selv er jeg medlem av Redningsselskapet og Luftambulansen og syntes de er vel verdt og støtte.

Men jeg må si meg enig med trådstarter, jeg har selv stusset over disse giroene flere ganger og har måtte lese

ganske nøye for og se at det er tiggerbrev og ikke en faktura man er forpliktet til og betale.

Følelsen jeg sitter med er også at dette er en "sleip" måte og få inn noen ekstra kroner på.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

la folk øvelsekjøre med båten feks. drar ut å bistår fiskekonkuranser. unga ombord i båtene (6åring uten redningsvest på snø/is dekket båt). går iland å sitter å jatter med noen damer på et festival område. tar seg en tur utpå for turens skyld. men for all del andre kan oppfatte det anderledes

Redigert av FM 8-12 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...