Key Freak Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 la folk øvelsekjøre med båten feks. Ja, riktig... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 hun berta som fikk ta sticken fordi hun hadde TENKT på å bli fører av skuta engang å kunne få prøve seg kalles? Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Hei ! Jeg er medlem. Hvis man er medlem så vet man vel også hvordan giro for innbetaling av medlemmskapet ser ut? Husker ikke fra år til år hvordan innbetalingsgiroen ser ut. Man vet også at medlemsskap ikke koster kr 210. Husker ikke hva det koster, (men antar det er mer enn 210,-) Stemmer det med det budsjeterte beløp så er det Ok! Lurer på hvordan det står til med navigasjonskunnskapene hvis man ikke klarer å skille på dette. Navigasjonskunnskapene mine tror jeg er ganske bra. Hvordan i alle dager kan du sammenligne disse tingene? Kortslutning? Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Haha! Om å se på serien på TV får deg til å ikke støtte RS mer, så for all del. Lurer på hva jeg skal gjøre, for å ikke miste lysten til å støtte trygde-Norge Om jeg "feilaktig" betaler 210 NOK til RS, så er det så uendelig lite sett i forhold til båtpenger generelt eller totalen at det rett og slett ikke registreres. Ser jeg årlig får brev fra RS-båtene ved Hitra/Frøya, Kr.sund, og en lengre nord. Tror alle disse har blitt betalt også. Jeg har ikke sett alle episodene av serien, men jeg syntes det virket som veldig flotte mennesker som arbeidet i RS. Og om noen i RS "tar båten utpå", bare for turen sin skyld, for all del. Det er vel ute på sjøen at folk får problemer og trenger hjelp. Potensielt lettere å hjelpe om man er der allerede... Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 ja viss de tar turen for turens skyld å treffer destinasjonen for neste ulykke på kun hell. men det ser jeg som fantasi. trygde norge vil ikke jeg støtte heller, men det kreves inn ved tvang. at du vil sponse rs så flott for deg:-) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 NSSR har noen refleksjoner på nettsidene og i medlemsbladet om hvor mange som er reddt og hvor mange liv som er berget. Selvfølgelig tåpelig å skulle støtte noe slikt økonomisk... Jeg forbeholder meg retten til å være selvsentrert. Foreslår at FM 8-12 oppretter en tråd der vi kan legge inn eksempler på alt vi ikke støtter og alt som provoserer oss. Tror eksempelvis jeg ikke gidder å støtte ulike hjelpeorganisasjoner for jeg er ikke uteligger eller sulten og fattig i Afrika. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 må snart kjenne om hue sitter fast siden det blir prøvd hugget av om man ikke støtter rs. skulle stått tall over hvor mange tau i propell, dykk etter nøkkler, forbruk av diesel på turer uten mening å mål osv. selvfølgelig regnet over i kr å øre. samme med logoskifte. sluttet med alt slikt kansje økonomien hadde vert bedre. må få si at ambulansebåten å deres arbeid imponerte stort Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Mulig det er meg som er treg, men jeg oppfatter ikke at trådstarter sår tvil om RS , men om metoden der de forsøker å 'lure' folk til å tro at ett tigger brev er en legitim faktura. Man kan da for pokker la være å svare positivt på nigeriasvindel brevene man mottar uten at man av den grunn ikke synes synd på de fattige i afrika, og støtter dem via andre kanaler man finner bedre egnet ? Det er det å bli forsøkt lurt man reagerer på her. Ihvertfall jeg. RS er forøvrig ikke alene om den metoden, det er en velkjent metode fra bedriftskatalog bransjen. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
S/Y Emma Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Må si jeg selv også stusset litt over giroen, og trodde ved første øyekast det dreiet seg om årsgebyr på registreringen av båten eller noe. Måtte lese det vedlagte skrivet for å forstå at det var tiggerbrev, ikke en reell faktura. Kan tenke meg at en god del legger dette rett i regningsbunken og betaler uten å tenke mer over det. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Det er det å bli forsøkt lurt man reagerer på her. Ihvertfall jeg. RS er forøvrig ikke alene om den metoden, det er en velkjent metode fra bedriftskatalog bransjen. I tilfelle har dere min største forståelse. Regner med noen av info-folkene til RS følger BP og det er vel nå på tide å be om at RS poster en kommentar til saken. Sitér dette innlegget Link to post
Seewolf Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Regner ikke med at det kommer noen kommentar fra RS. Hva skulle de vel kommentere... at folk ikke leser ( enten de ikke gidder eller ikke kan ) ??? Har fått bladet idag og giroen henger jo helt nederst på brevet ( forresten er en giro ingen faktura ) Beløpet kan man undre seg over... eller man kan forandre det . Forresten... julekortene kan dere jo bruke... uansett om dere betaler giroen eller ei.... Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Regner ikke med at det kommer noen kommentar fra RS. Hva skulle de vel kommentere... at folk ikke leser ( enten de ikke gidder eller ikke kan ) ??? Er de mediestrateger, regner jeg med de kommenterer. Har vel liten interesse av at det danner seg et inntrykk av at RS har en frynsete innsamlingsfilosofi. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Nå har jeg kastet brevet, men så vidt jeg kan huske stod det ikke veldig tydelig at giroen var tenkt til ekstra støtte. Brevet var mer en generell forklaring om at det er dyrt å drive RS. Kunne de ikke skrevet tydelig i brevet at vedlagte giro var for dem som ville gi et ekstra bidrag? Jeg støtter andre foreninger, og jeg kan ikke huske at noen av dem er så uklare som RS. Siden dette er første året mitt som medlem, så vet jeg ikke hvordan dette normalt gjøres heller. Jeg lurte først på om de krevde inn medlemskontingenten i fire deler gjennom året. Det ser ut som man mener at så lenge formålet er godt nok, så har det ikke noe å si hvilke metoder som brukes. Og vi som våger å stille spørsmål ved metodene er gjerrige, dumme eller rett og slett folk i båt! Lite reflekterte oppfatninger, i mine øyne. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 der traff du sakens kjerne oivindg Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Jeg fant frem giroen så de som ikke har sett den kan få gjøre seg opp en mening. Interessant nok står det 180,- på vår giro, mot 210,- på trådstarter sin.... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Stjerneglimt Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) De siste 6 linjer i brevet sitert ordrett: "Det nytter å hjelpe! Det koster å holde flåten på 42 redningsskøyter i drift - rundt fem millioner pr. skøyte hvert eneste år. Det offentlige dekker 10 prosent av våre kostnader, resten må vi dekke selv. I en tid der oppdragene og forholdene kan være ekstreme, er vi takknemlige for å ha støttespillere som deg på laget. Støtten din gjør at vi kan redde liv-hver eneste dag!. Vi håper derfor at du vil støtte vårt viktige arbeid! Redningsselskapet ønsker deg en fredfylt og gledelig jul" Sitat slutt! Hva er det som er så vanskelig å skjønne? Ordet støttespillere og støtte er gjentatt 3 ganger, burde holde for de fleste. Redigert: Og der var "Steinsvik" også ja...(min giro er forøvrig også på 210.-) Redigert 12.Desember.2012 av Dahling (see edit history) Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
oivindg Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) Hva er det som er så vanskelig å skjønne? Ordet støttespillere og støtte er gjentatt 3 ganger, burde holde for de fleste. Som sagt, så er dette mitt første år som medlem. Jeg var derfor usikker på om det å være "støttespiller" og å "støtte" RS rett og slett betydde å betale medlemsskapet eller om det var å betale inn noe ekstra. Er jeg ikke støttespiller når jeg bare har betalt inn 845 kroner i kontingent? Ja, når man vet hva de mener, så er brevet forståelig, men jeg synes de kunne vært klarere. Redigert 12.Desember.2012 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Stjerneglimt Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Er jeg ikke støttespiller når jeg bare har betalt inn 845 kroner i kontingent? Ja, når man vet hva de mener, så er brevet forståelig, men jeg synes de kunne vært klarere. Joda, du er medlem og støtter Redningsselskapet gjennom ditt medlemsskap så lenge du ikke benytter deg av tjenestene du har rett til. Men din status som "støttespiller" endrer seg raskt til "utgiftspost" når skøyta må redde deg fra et eller annet. Men i og med at det er så mange som reagerer på ordlyden og måten tiggebrevet er utformet på, så er det kanskje en ide å tipse RS om denne tråden? Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Bitteliten Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) var medlem til de sendte serien redningsselskapet på tv. for et sløseri av penger. ikke rart de sliter Eh, det var ikke RS som betalte for serien da. Det var det produksjonsselskapet som gjorde, som så solgte serien til TV Norge For oss som kjenner litt til virkeligheten ombord i en RS så lurer jeg litt på hvilke fakta fm 8-12 baserer sine antakelser på. Men om det er slik at han tror TV er virkeligheten så kan jeg jo forstå det. Et innlikk i virkeligheten kan du få ved feks å følge hva skøytene selv skriver på facebook. Horn Flyer feks er aktive face book. Redigert 12.Desember.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Eh, det var ikke RS som betalte for serien da. Det var det produksjonsselskapet som gjorde, som så solgte serien til TV Norge Skal du frata RS-motstanderne de få (rare) argumentene de har? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) Eh, det var ikke RS som betalte for serien da. Regner med han (FM 8-12) melder seg inn igjen da... Redigert 12.Desember.2012 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Er man motstander om man ikke liker de nye `kreative` innsamlingsmetodene da..? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 tenker ikke på selve serien bitteliten, men at man fikk se hva pengene ble brukt til. var medlem i 6år uten å bruke tjenestene til rs så jeg har vert støtte. Men etter serien å det å få se hva medlemskontigenten gikk til gjorde sitt Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 herr fargo er man motstander fordi man ikke vil fornye medlemskap? begrunn det med fakta takk:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) Jeg kommenterte akkurat det også, så les mitt svar en gang til virkeligheten er ikke akkurat som på TV. TV sereien er lagd for underholdning. RS er svært sjelden underholdning i virkeligheten. Hver og en får velge om han vil ære medlem. I forhold til assistansepris for ikke medlemmer synes jeg at medlemsskap er en grei forsikring. Redigert 12.Desember.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.