Jump to content

Bankgiro fra Redningsselskapet lå ved siste medlemsblad

Los Endos

Recommended Posts

finner det ikke underholdning i å se de skjære tau av propeller. ei heller bistand ved fiskekonkuranser. hvertfall ikke at skipper løfter guttungen opp på et isette dekk uten noen for for vest eller drakt. er nok bare jeg som er litt sær sånn

Du ser ikke verdien av å ha en redningstjeneste langs kysten heller du da? Svært så negativ du er til redningsselskapet.

Du må huske på at når du sitter i godstolen din, og vinterstormen hyler rundt øra dine, så er disse gutta ute og redder liv. Hadde det bare vært solskinnsskippere her på berget, så hadde ikke behovet vært så stort, men de er der 24/7 hele året for å bistå ALLE på sjøen. Til og med deg som synes de bare driver med tull.

vinkle det hvordan du vil, men fakta er vel at jeg betaler for å redde ræva mi på lik linje som andre:-) at jeg da heller velger å betale "motstander" prisen for en reddning får være opp til meg. at du finner det viktig å fjerne tau i propellen ved kai å bistå fiskekonkuranser får du heller forklare meg?

Redigert av FM 8-12 (see edit history)

Er de mediestrateger, regner jeg med de kommenterer. Har vel liten interesse av at det danner seg et inntrykk av at RS har en frynsete innsamlingsfilosofi.

Er de mediestrateger så gjør de sikkert klokt i å IKKE poste her. Jeg er ikke i tvil om at de leser her og har kommet til den samme konklusjonen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Er det kjent hva assistanse for ikke medlemmer koster?

Har man en god båtforskring så dekker denne assistanse !

Er man i tillegg medlem i RS så er det uansett forsikringen som dekker assistansen!

Enkelte forsikringsselskaper har sågar egenandel som uansett må betales.

I Gjensidige er denne på 500,-

Skal man altså få denne assistanse-tjenesten "gratis", som medlem i RS, så forutsettes det at man kke har forsikring eller en dårlig forsikring som ikke dekker "assistanse"!

Har man verken dekkende forsikring eller medlemsskap i RS så må man selfølgelig betale hele assistansen selv!

Poenget mitt er; Har man en forsikring som dekker assistanse, så er 3 timers "gratis-assistanse" ikke et argument alene for å være medlem i RS !

:smiley:

Bjørn

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Er de mediestrateger så gjør de sikkert klokt i å IKKE poste her. Jeg er ikke i tvil om at de leser her og har kommet til den samme konklusjonen.

Taushet er sjelden en vellykket mediestrategi. Å komme ut med sin versjon er ofte avgjørende for å bøte på rare rykter og vinklinger. Dette er en sentral del av omdømmepleiingen.

Dette gjelder særlig i tilfeller der negativ omtale ikke bare er et mildlertidig forbigående fenomen.

Har bare vært medlem av BP siden i sommer, men jeg er vikelig overrasket over hvor mye negativ omtale av RS om er postet på forumet.

Redigert av Fargo Lillehamme (see edit history)

Nå er jeg en av de (få?) som syntes tv-serien var trivelig tidsforbruk, men jeg forstår en del av de negative kommentarene. Jeg stusset for eksempel litt på hu jenta som sølte diesel ved fylling. Da så det ut som de bare spylte dieselen av dekk og ut i sjøen. Er det vanlig praksis?

Det jeg reagerer på er at det virker som mange mener at hvis man er negativ til tv-serien, så er man negativ til RS. Dette er vel to ganske forskjellige ting?

Øivind

Trådstarter her

Jeg er glad for å støtte RS gjennom mitt vanlige medlemsskap, og jeg har aldri hatt bruk for deres tjenester, men det gir en ekstra sikkerhet både for meg, min familie og alle andre båtfolk i samme situasjon. Det er ikke det denne diskusjonen handler om. Jeg synes det er flott at mange mennesker stiller opp frivillig for RS, uten betaling, og tjenestegjør på redningssjøytene rundt omkring. Det er fantastisk.

Men jeg opplevde denne giroen som et bevisst forsøk på å lure seg til ekstra penger, og da reagerer jeg meget negativt. Det er ikke greit. Jeg har en stilling hvor jeg daglig får henvendelser av folk som skal selge noe, og jeg har blitt ganske god på å avsløre svindlere, og denne var ikke så lett å avsløre som enkelte vil ha det til. Jeg leste teksten flere ganger, og den kunne like gjerne fulgt med fornyelsen av medlemsskapet. Men giroen mangler fakturanummer, og er derfor ikke en faktura.

Jeg er også medlem av Norsk Luftambulanse, og de sender også brev hvor de pent ber om støtte. Vi mottok et for ikke så lenge siden. Nå har jeg dessverre ikke teksten i dette brevet tilgjengelig, men det var MYE tydligere at dette var en henvendelse hvor de appellerte til medlemmenes velvillighet, og det var ikke forkledd som en "faktura".

Jeg er overbevist om at dette var en bevisst handling for å få inn en del ekstra penger. Hvis det skulle bli noe støy rundt dette kan RS bare beklage at årets julebrev muligens ikke var tydelig nok, og at de skal bestrebe å gjøre dette tydeligere senere år. Hvis det ikke blir støy, så gjentar de suksessen neste år. Det er garantert en del som har betalt fordi de har oppfattet det som en faktura, og ikke av glede for å støtte et godt formål.

Redigert av Los Endos (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...