Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Er man motstander om man ikke liker de nye `kreative` innsamlingsmetodene da..? Nei, men det ligger forbausende mye negativitet mot RS i ulike tråder på BP. Forstår det bare ikke. Forøvrig forventer jeg kommentar fra RS på temaet i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) finner ikke underholdning i å se de skjære tau av propeller. ei heller bistand ved fiskekonkuranser. hvertfall ikke at skipper løfter guttungen opp på et isette dekk uten noen form for vest eller drakt. er nok bare jeg som er litt sær sånn Redigert 12.Desember.2012 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 hun berta som fikk ta sticken fordi hun hadde TENKT på å bli fører av skuta engang å kunne få prøve seg kalles? Det kalles øvelseskjøring. Men hodet ditt sitter åpenbart for godt fast i kroppen din til at du tok poenget mitt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 ja takke gud for det Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 finner det ikke underholdning i å se de skjære tau av propeller. ei heller bistand ved fiskekonkuranser. hvertfall ikke at skipper løfter guttungen opp på et isette dekk uten noen for for vest eller drakt. er nok bare jeg som er litt sær sånn Du ser ikke verdien av å ha en redningstjeneste langs kysten heller du da? Svært så negativ du er til redningsselskapet. Du må huske på at når du sitter i godstolen din, og vinterstormen hyler rundt øra dine, så er disse gutta ute og redder liv. Hadde det bare vært solskinnsskippere her på berget, så hadde ikke behovet vært så stort, men de er der 24/7 hele året for å bistå ALLE på sjøen. Til og med deg som synes de bare driver med tull. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) vinkle det hvordan du vil, men fakta er vel at jeg betaler for å redde ræva mi på lik linje som andre:-) at jeg da heller velger å betale "motstander" prisen for en reddning får være opp til meg. at du finner det viktig å fjerne tau i propellen ved kai å bistå fiskekonkuranser får du heller forklare meg? Redigert 12.Desember.2012 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Er det kjent hva assistanse for ikke medlemmer koster? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 2k +moms pr time mener jeg det var Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Minimum tre timer. Mener å huske det går løs på drøyt 7000 kroner ja Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Tråden handler vel om en noe dårlig spesifisert tiggerfaktura, ikke om at enkelte ikke ønsker å være medlem i RS? Jeg betalte som tidligere sagt med glede, men har ikke noe til overs for måten. Synes fakturaen bør spesifiseres bedre, RS bør opptre ryddigere enn som så. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Er de mediestrateger, regner jeg med de kommenterer. Har vel liten interesse av at det danner seg et inntrykk av at RS har en frynsete innsamlingsfilosofi. Er de mediestrateger så gjør de sikkert klokt i å IKKE poste her. Jeg er ikke i tvil om at de leser her og har kommet til den samme konklusjonen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
mateco Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) Er det kjent hva assistanse for ikke medlemmer koster? Har man en god båtforskring så dekker denne assistanse ! Er man i tillegg medlem i RS så er det uansett forsikringen som dekker assistansen! Enkelte forsikringsselskaper har sågar egenandel som uansett må betales. I Gjensidige er denne på 500,- Skal man altså få denne assistanse-tjenesten "gratis", som medlem i RS, så forutsettes det at man kke har forsikring eller en dårlig forsikring som ikke dekker "assistanse"! Har man verken dekkende forsikring eller medlemsskap i RS så må man selfølgelig betale hele assistansen selv! Poenget mitt er; Har man en forsikring som dekker assistanse, så er 3 timers "gratis-assistanse" ikke et argument alene for å være medlem i RS ! Bjørn Redigert 12.Desember.2012 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
FM 8-12 Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 takk bjørn. skal se gjennom forsikkrings avtalen. for alt jeg vet kan jeg allerede ha assistanse Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) Er de mediestrateger så gjør de sikkert klokt i å IKKE poste her. Jeg er ikke i tvil om at de leser her og har kommet til den samme konklusjonen. Taushet er sjelden en vellykket mediestrategi. Å komme ut med sin versjon er ofte avgjørende for å bøte på rare rykter og vinklinger. Dette er en sentral del av omdømmepleiingen. Dette gjelder særlig i tilfeller der negativ omtale ikke bare er et mildlertidig forbigående fenomen. Har bare vært medlem av BP siden i sommer, men jeg er vikelig overrasket over hvor mye negativ omtale av RS om er postet på forumet. Redigert 12.Desember.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) Min forsikring dekker ikke assistanse. Jeg vil anbefale å lese polisen og sjekke det Fargo: etter å ha vært med her noen år har jeg konkludert bredt med at det som skrives på Baatplassen sjelden er representativt for virkeligheten med tanke på holdninger. Redigert 12.Desember.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Og de som har dukket opp på forumet og kommet med sin versjon har trolig alle som en angret på at de dukket opp, derfor min kommentar. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Og de som har dukket opp på forumet og kommet med sin versjon har trolig alle som en angret på at de dukket opp, derfor min kommentar. Mulig det. RS er varslet, så får vi se. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Hva er det som er så vanskelig å skjønne? Ordet støttespillere og støtte er gjentatt 3 ganger, burde holde for de fleste. Ja det er rart. Vanskelig å skjønne at det skal være vanskelig å forstå innholdet. Hvordan skulle det vært utformet for å bli forstått? Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Nå er jeg en av de (få?) som syntes tv-serien var trivelig tidsforbruk, men jeg forstår en del av de negative kommentarene. Jeg stusset for eksempel litt på hu jenta som sølte diesel ved fylling. Da så det ut som de bare spylte dieselen av dekk og ut i sjøen. Er det vanlig praksis? Det jeg reagerer på er at det virker som mange mener at hvis man er negativ til tv-serien, så er man negativ til RS. Dette er vel to ganske forskjellige ting? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
puddingen Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) Syntes serien var fin jeg ! Fikk med meg alle også Alt for lite maritimt på domkassa ! Redigert 12.Desember.2012 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 12.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) Trådstarter her Jeg er glad for å støtte RS gjennom mitt vanlige medlemsskap, og jeg har aldri hatt bruk for deres tjenester, men det gir en ekstra sikkerhet både for meg, min familie og alle andre båtfolk i samme situasjon. Det er ikke det denne diskusjonen handler om. Jeg synes det er flott at mange mennesker stiller opp frivillig for RS, uten betaling, og tjenestegjør på redningssjøytene rundt omkring. Det er fantastisk. Men jeg opplevde denne giroen som et bevisst forsøk på å lure seg til ekstra penger, og da reagerer jeg meget negativt. Det er ikke greit. Jeg har en stilling hvor jeg daglig får henvendelser av folk som skal selge noe, og jeg har blitt ganske god på å avsløre svindlere, og denne var ikke så lett å avsløre som enkelte vil ha det til. Jeg leste teksten flere ganger, og den kunne like gjerne fulgt med fornyelsen av medlemsskapet. Men giroen mangler fakturanummer, og er derfor ikke en faktura. Jeg er også medlem av Norsk Luftambulanse, og de sender også brev hvor de pent ber om støtte. Vi mottok et for ikke så lenge siden. Nå har jeg dessverre ikke teksten i dette brevet tilgjengelig, men det var MYE tydligere at dette var en henvendelse hvor de appellerte til medlemmenes velvillighet, og det var ikke forkledd som en "faktura". Jeg er overbevist om at dette var en bevisst handling for å få inn en del ekstra penger. Hvis det skulle bli noe støy rundt dette kan RS bare beklage at årets julebrev muligens ikke var tydelig nok, og at de skal bestrebe å gjøre dette tydeligere senere år. Hvis det ikke blir støy, så gjentar de suksessen neste år. Det er garantert en del som har betalt fordi de har oppfattet det som en faktura, og ikke av glede for å støtte et godt formål. Redigert 12.Desember.2012 av Los Endos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Helt enig ! Hilsen RS medlem ! Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Merkelig å hisse seg opp over dette. Mange gode formål eller organisasjoner som gjør tilsvarende. Tekst og beløp tilsier hva dette er. Betal eller la være. Er det et problem stram opp internkontrollen :-) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 (redigert) TUSEN TAKK FOR DIN STØTTE ! (Beløpet kan endres om ønskelig) Oppe i venstre hjørnet... Slik står det å lese på den jeg fikk fra Norsk Luftambulanse. Redigert 12.Desember.2012 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Det var en uvanlig omfattende refleksjon, Los Endos. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.