Jump to content

Bankgiro fra Redningsselskapet lå ved siste medlemsblad

Los Endos

Recommended Posts

.....Skal du frata RS-motstanderne de få (rare) argumentene de har?

Saknar "liker" knapp på BP :thumbsup:

Ellers må eg føye meg inn som fornøyd sjåar av tv-serien. Eg skal innrømme at det kunne irritere når eg såg tv-serien med dykkere etter briller som vart mista frå flytebrygga osv. ..eller tett septik.. Det er fleire som burde skjemst der østpå som i heile tatt kom på å ringe RS for slik. Dette trur eg har vert debattert i eigen tråd om eg hugsar rett. For meg er det mest irriterende fordi her på vestlandet er ikkje tettheten av RS så tett, sånn at vi har faktisk ikkje samme tilbudet, og lenger responstid. Men betaler samme premien.

Derfor står eg fram med rak rygg og tilstår, eg betaler ikkje gavegiroer utenom medlemsskapet.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Har vært medlem i ca 20 år, og i løpet av disse årene har jeg hatt behov for - og fått bistand 4 -5 ganger. Det har stort sett dreid seg om mindre ting som f.eks tau i propellen. En gjenganger både her på BP og andre steder er kritikk av RS i en eller annen form. Nesten uansett hva RS måtte foreta seg er det noen som ikke liker det det de har gjort. Enten har det gjort noe de ikke skulle ha gjort eller så har de ikke gjort noe de skulle ha gjort.

Det er frivillig å være medlem, det er frivillig om man vil gi økonomisk støtte og det er også frivillig om man vil benytte seg av RS.

Fatter ikke hvorfor RS alltid skal kritiseres for et eller annet.

Jeg synes det er greit at man kritiserer ting man ikke liker, spesielt hvis man begrunner hvorfor. Dette gjelder RS og alle andre. En ulempe med internettfora er vel at man som oftest diskuterer det man ikke liker eller har problemer med, og i mindre grad tar opp ting man er fornøyd med. Derfor gir ikke tråder som dette et godt bilde av om folk liker RS eller ikke.

Selv er jeg totalmedlem og veldig positiv til RS, men jeg synes altså at de kunne gjort en bedre jobb i utformingen av støttebrevet.

Øivind

Jeg vil få poengtere at jeg (og jeg oppfatter at de fleste andre kritikerne i denne tråden) IKKE ER I MOT RS.

RS er en flott tjeneste, og jeg har vært medlem i over 10 år.

Har heldigvis ikke hatt brukt for dem enda, men tanken på at de finnes den dagen jeg trenger redning (vaktmester tjenester løser jeg selv eller via andre) er betryggende !!

HURRA for RS :flag_bp::flag::wflag:

Men metoden de har brukt for å hente frivillige penger denne gangen oppfatter jeg at er ufin, og jeg tror faktisk det er en valgt strategi og ikke en tabbe, dette bla fordi de opererer med ujevne tall på giroen.

Poengterer altså igjen at jeg er FOR RS, men MOT Lureri.

PS : Dette er en fillesak, men noe må man jo bedrive for å holde varmen i snøføyka :rolleyes:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Helt enig! Jeg har stor respekt for det arbeidet NSSR utfører, men å prøve å snike seg inn i regningsbunken til sine støttespillere på denne måten har jeg lite til overs for!

Er det slik at RS har forsøkt å snike seg inn i regningsbunken? Personlig oppfattet jeg giroen (etter å ha lest teksten) som en oppfordring om støtte. Det lå også med julekort som var egnet til å øke oppmerksomheten ytterligere.

"Skummer man bare fort over den, ser det ut som en legitim regning for en tjeneste".

Uten fakturanr. eller betalingsfrist? Har ikke sett årets utsendelse, men tror ikke det det står medlemsnummer heller.

For meg virker det da helt klart at dette ikke er en regning for en bestilt tjeneste.

RS har i årevis sendt ut Julekort og en Giro, som man kan benytte hvis en ønsker å støtte ekstra.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Poenget mitt er; Har man en forsikring som dekker assistanse, så er 3 timers "gratis-assistanse" ikke et argument alene for å være medlem i RS !

:smiley:

Bjørn

Glemmer du ikke en liten detalj nå.

Uten medlemmer og den støtten de gir er det ikke sikkert at RS kan stille med den beredskapen de har idag, og hvem kommer da for å redder deg når du virkelig trenger hjelp?

Forsikringsselskapene har så vidt jeg vet ingen redningsbåter.

Bare å kline til siden det er fredag: Jeg foreslår at båteiere uten medlemskap i RS, betaler giroen ganger tre.

De er ikke med og finansierer fellesgodet, men sparer samtidig RS for kostnader med medlemshåndtering. Tror derfor noen hundre kroner er et greit bidrag.

Og nå venter jeg på svar av typen "siden staten burde ta hele kostnaden, er jeg ikke medlem". Like godt resonnement som "jeg mener tog skulle vært gratis, så jeg sniker alltid"...

Den giroen har jeg aldri stusset over. Til det er summen altfor lav, samt at jeg vet sånn ca når medlemskapet skal betales. Noen ganger betaler jeg denne gave-fakturaen, og andre ganger ikke. Det kommer helt an på mitt eget humør, og om jeg kan proiritere å støtte RS.

jeg har tidligere vært ganske sur på NSSR og tidligere pengesløsing, men regningen på medlemskapet betaler jeg alltid, og vinterfakturaen betaler jeg som sagt noen ganger.

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

6års medlemskap uten bruk...burde få tilbake da?? idioter som selv ikke kan skjære tauet ut av propellen kan støtte meg da jeg har fikset det selv engang. samt at motorkobling røk 2009 uten hjelp fra rs...hmmmm

Håper jeg aldri får bruk for tjenestene til RS og håper samtidig at de som i fremtiden har behov, får hjelp blant annet takket være mine små bidrag gjennom årlig medlemsskap.

Det artige er at denne diskusjonen har blitt en tradisjon :lol:

Hver eneste Jul dukker mørkemenn opp og syter og klager for hvorfor det ligger en giro sammen med magasinet som de som oftest abbonerer på :lol: De fleste oppegående betaler da ikke 2 ganger om en allerede er abonnenteid :giggle:

Noen kjøper sågar magasinet til en dyrere penge som løssalg. Flirer litt av dette :lol:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

ja vi mener nok forskjellig. hadde rs bare reddet liv å eiendom hadde jeg nok enda vert medlem. eiendom gjelder båt ved totalt havari.

Hva er totalhavari da? Skal RS begynne å vente i havna til havaristen har gått ned? Dersom du får tau i propellen på feil sted, med feil vind og på feil tidspunkt kan du allerede være nærmere et totalhavari enn du aner.

Redigert av Tilde (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...