DieselDahl Startet 12.Desember.2012 Del på Facebook Startet 12.Desember.2012 Nå er det ikke tid for å prøve mange forskjellige propellere om dagen så derfor spør jeg dere som har prøvd før: skiller det mye på disse propellerne? Tempest, Tempest plus, Mirage, Mirage plus, Enertia, Ballistic, eller andre? Båten det gjelder er en Hydrolift F-23 med en lett trimmet smallblock 383. Jeg er ikke ute etter om jeg får 65 eller 66 knop, men at den fungerer best totalt sett. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 12.Desember.2012 Del på Facebook Svart 12.Desember.2012 Jeg vil anbefale deg å sende en forespørsel til Ken hos Propgods i USA, denne karen har meget god peiling på Merc sine propellere og vil gi fornuftige svar om valg av propellere til forskjellige båter. http://www.propgods.com/Content2/Default.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Mafia23 Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Hej! Har du hittat någon propeller som fungerar bäst? Har själv samma fråga. /Mafia Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 19.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Hei, jeg har fått høre at Mirage plus ble levert som standard på disse. Har nå en 25" sånn på min båt med 1,5:1 Bravo one. Har ikke fått skikkelig toppfart ennå så jeg har bare prøvd denne og en ballistic 23". Begge ga samme toppfart 55knop men med 23" fikk jeg ca. 5400rpm og med 25" ca. 4400. Sekundærspjeldene på forgasseren har da ikke åpnet ennå så det skal testes med en slappere fjær i vakuumklokka. Har også en tempest plus 26" og en high five 25" som skal prøves. Sitér dette innlegget Link to post
Mafia23 Svart 23.Juli.2013 Del på Facebook Svart 23.Juli.2013 Hej! Jag har en Mercruiser 350 Mag Mpi med Alpha 1:1,47 i min båt. Jag har testat en Mirage Plus 23", Revolution 4 21" och en Enertia 21". Med Mirage Plus får jag 53 knop på 4600 varv, med Revolution 4 får jag 52 knop på 4400 varv och med Enertia 21 4800 varv och 55,5 knop. Måste nog gå ner till 21" på Mirage Plus för att få mera varv, 19"-20" på Rev 4. Maxvarvet på min motor är ju 4800-5200. Revolution 4 är en bra allround prop. Den fungerade bättre än Mirage Plus och lika snabb. Enertian är hittills snabbast. De flesta verkar ju ha Ballistic eller Mirage, så kanske det är de som fungerar bäst trots allt. //Mafia Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 24.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 Ballistic er vel en eldre prop og sånn sett billig og bra mens enertia er dyrere og bygget av bedre stål som flekser mindre og har tynnere blader. Hvis motoren orker tror jeg nok at Tempest plus er omtrent så bra som enertia, den skal etter sigende gi svært mye baugløft men muligens noe mere tungdrevet. Mitt problem er at enertia ikke finnes i den stigningen jeg trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.