Jump to content

Finnes det ledige båtplasser i Holmsbu?

sgullak

Recommended Posts

Jeg regner vel med at det kan være muligheter for at det er blitt ledige plasser etter at det nye anlegget på Rødtangen åpnet. Men vet ingenting. Du kan jo prøve å slå på tråden til havnekontoret og høre. Kan ofte være lettere å få tak i noen via telefonen enn en fellesmail. Om du ikke sendte til havnesjefen selv da...

Hurum havner KF
Storgaten 17
3484 Holmsbu
Tlf: 32 79 12 66
mobil: 416 33 995

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Får du svigermor til å søke om båtplassen så går det nok helt greit om det er din båt som ligger der. Jeg har aldri hørt at eierskapet av selve båten har hatt noen betydning. I Hurum, og spesielt Holmsbu, har det vært helt vanlig å bruke svigermødre til alt mulig rart, men nå er boplikten opphevet... :crazy:

Jeg bor nå her ute og hører litt av hvert. Spesiellt er Sætre nøye på eierskapet.

Jeg bor i samme kommune som Holmsbu, men på Klokkarstua en snau mil mot nord og stiller i kategorien med de som bor utenfor kommunen. Men båt på Holmsbu er uaktuellt for oss som liker oss bedre mot Drøbaksiden. Parkeringen i Holmsbu er også problematisk, hvis man ikke parkerer oppe ved kirken eller P-plassen i bakken mens man er utpå.

Hurumhavna ved Sagene har som regel ledige plasser dersom man holder seg under 4-meters åpning. Der fyller de opp med utenbygs folk dersom det er ledige plasser. En trivlig havn og nære Breiangen og sørover.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hmmm jaja, vi får se. Kan hende de går greit med plass i Tofte også, men er litt kortere fra hytta til Holmsbu, men det har ikke så mye å si. Skal man kjøre fra valdres og til hurum så blir det vel de samme, hehe :)

Er 1. år med båt på sjøen, så er bare spent på hvordan dette går.

Sitter å leser til båtførerprøva nå, å gleder meg veldig til sommern.

Tror det skiller rundt en halv kilometer i favør av Holmsbu. På Tofte deponerer du for et nøkkelkort og parkerer innenfor bommen i havna. Ring havnesjef Ronny Liverud. Har ikke nummeret hans her akkurat nå. Stille havn i all slags vær innenfor moloen.

Er annet alternativ er Storsand der jeg har sommerhavn. Alltid ledige plasser rundt mars da havnesjef Svein Robert setter opp lister for sesongen. Kjempehavn med godt miljø. Samme på Tofte.

Hvor bred båt har du?

Redigert av Astor (see edit history)

ja det kan stemme bra det. jeg har vært i kontakt med Tofte havn, de skulle komme med tilbakemelding runtd mars hørtes det ut til.

Synes det blir litt langt til Storsand fra hytta, så hadde vært ønskelig med plass i Holmsbu, Tofte eller Rødtangen.

Har en nordan 610, så den er vel ca 2,3 eller noe rundt der.

Tofte havn? Hurumhavna er bedre. Ronny Livestad er havnesjef.

Ikke lenger men bedre vei til Storsand enn vestsiden av Hurum der jeg bor. Storsandhavna ligger to minutter fra Oslofjordtunellens utløp på Hurumsiden. Den beste havna sett med mine øyne. Her kan du følge RV 23 helt frem nesten. Holmsbu og Tofte har mer kronglete vei.

• 1 måned senere...

Ligger to båtplasser ute for sesongleie i båthavna på Rødtangen nå. En 5-meter og en 3,7-meter (bredde på plassene). Vet ikke om de kan fremleies til ikke-medlemmer, men det får du sikkert svar på ved evt.henvendelse.

http://xn--rdtangen-54a.no/marked/9-batplass/11-batplass-til-leie-3-7-m-bredde

Båthavna du spør om antar jeg er den som er tilknyttet Sødra Cell?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...