Jump to content

Hvilke daycruisere rundt 20 fot har 2 meter lang soveplass?

glalaks

Recommended Posts

Ja den så fin ut:) men nå begynner budsjettet å sprekke stort her. Til den prisen er det mange fine alternativer også.

Tror ikke budsjettet kommer så langt over 200000. Avhengi av flere ting.

Konklusjonen er at mange kan soves i, og alle er trange;)

Bayliner 652 er igrunn favoritten nå. Pen og praktisk båt til min bruk tror jeg, og overkommelige priser.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Noen som kjenner oceanmaster?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38072336&ov=web&FINNBOX_ENABLED=false&spidEnabled=true

Så jo perfekt ut til mitt bruk. Og Suzuki 140 hk er absolutt noe jeg liker.

Leste at noen av de tidlige modellene modellene var litt myke i skroget.. Eller.. Tynne.. Men at de ble bedret i 2007.. Noen som ser om denne er den nye utgaven?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

De første årene ble det levert nye vindskjermer til de fleste av disse. Problemet var imidlertid at festene ikke holdt, så det ble mye silikon og gjennomgående skruer med skiver og mutre i kabinen etterhvert.

Aner ikke om eller når dette ble endret i produksjon. Jeg slo den fra meg da jeg kjøpte Skibsplasten.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

okei. Leste at de etter en test i 2006 endret mye på båten som gjorde den bedre, men hvis vindskjermen faller av, er jo det litt tungvindt.. hehe..

Får se om de er villige til innbytte og vurdere da.. den har jo også skikkelig dass som vel er en fordel.. layouten i båten er sånn jeg liker det, og motoren er vell en bra konstruksjon som jeg har skjønt det. Mye mer fristende med suzuki 140 enn mercruiser-dieselen som står i mange båter i denne størrelsen..

har også sendt mail på en askeladden 605, som ser brukbare ut..

Ja.. Enig i det. Mye mer båt, men må tenke litt økonomisk. En bayliner 652 ser veldig bra ut for min del, men tror prisen spretter opp med annen motor.. Ligger vel på finn bare utgaver med 120 hk dieselen nå..

Oceanmaster med 140 Suzuki likte jeg også veldig godt.. Så vi får se hva som dukker opp. Må selge/bytte sessaen også før et bytte.

• 2 uker senere...

Noen som kjenner bayliner 192 Discovery? Mercruiser 135 hk bensin. Er denne Grei på forbruk og kvalitet?

Ser ut som en romslig og trygg båt. Litt enklere enn 652... Og litt mindre pen, men helt ok..:)

Hva er best? Skyvedør som 652, eller sånn klappdør som 192?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39200262&ov=web&FINNBOX_ENABLED=true&spidEnabled=true

Hva med grp 615 dc? Fin båt med vask og dass.. Men finner ingen informasjon omtrent på nettet. Lillebroren grp 425 var vist laget ved hjelp av en tråd her på BP, så det må vel være et kvalitetstegn;)

Er lite info om båten som sagt, så da blir jeg skeptisk. Ellers så båten kurrant ut den.

link: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39200097

Han ville muligens ha skjærgårdsjeep i innbytte også.. Optimax er vell en grei motor det..

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...