Jump to content

Gummibåt av merket KVIKK

"Mathilde"

Recommended Posts

Går med planer om innkjøp av ny gummibåt. Har sett at phoenixscan.no tilbyr gummibåt av merket KVIKK. Aktuelle størrelser for min del, er 290 og 330 (desverre ingen mellomting). Vekten er gunstig - kun henholdsvis 30 og 35 kilo. Prisen likeså: kr 6900 og kr 7900. Er det noen som har erfaring med denne type båt (kvalitet etc)? Noen som har råd i forhold til hva en eventuelt burde velge 290, eller 330. Skal brukes som slepejolle til en motorseiler (Sandvik MS880)? Gummibåtene m/tekniskdata på www//phoenixscan.no).

Betyr det at om du bare betaler nok, så får du det perfekte? 

På ingen måte.

Av en eller annen grunn er jeg i tvil om det ... i så fall kan det ikke være riktig andre veien heller.

Klart som blekk.

Påenget mitt var at jeg har beskuet disse båtene på bla.a Sjølyst, og Lillestrøm, og påstanden min om at du får det du betaler for ( noen ganger litt mindre ) mener jeg står ved lag.

Det samme gjelder forøvrig min ARIMAR 240 jolle, og sikkert en haug andre.

Min konklusjon; lav pris er ikke nødvendigvis det samme som bra kjøp..

Suzuki

No boat needed..

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Synes vel til tider at noen er meget bastante i sin holdning.

Har selv hatt en scanco (tror den var koreansk)10 fot gummibåt kjøpt i 1988/89 kjøpt hos det som nå heter binders, og den hadde en levetid på ca 15 år.

Ifjor kjøpte vi en brukt zodiac 240 (tror d var en 90 mod) med spilebunn, og den er vi også meget fornøyd med.

Men kan ikke se noe forskjell i kvaliteten på disse to, selv om j ikke har hatt denne så lenge.

Normalt er j enig at d er en sammenheng mellom pris og kvalitet, men j må si at j tidvis har blitt overasket over det motsatte :yesnod:

Så j har lært meg å være forsiktig med å være helt bastant, da j har måttet svelge flere enn en kamel :lol:

med vennlig

Redigert av firefighter (see edit history)

Synes vel til tider at noen er meget bastante i sin holdning.

Hvis du gidder lese min setning, leser du følgende, og jeg gjentar:

Legg spesielt vekt på ordene MIN og NØDVENDIGVIS

Altså er dette en subjektiv mening, basert på egner erfaringer. At noen har motsatte erfaringer, hindrer fortsatt ikke meg i å ha den meningen. Hvis et produkt til 5000,- var akkurat like bra som et til 10 000,- ville ikke den med det dyreste produktet klare å selge noe i det hele tatt.

Jeg har faktisk aldri jobbet med annet enn kjøp og salg, og etpar tips har jeg snappet opp underveis.

Quality costs

Quality pays off

PS - hvorvidt Zodiac eller andre har bra kvalitet, har jeg bevisst IKKE kommentert, da dette ikke angår saken.

PPS -gå inn på Båtmagasinets sider, og søk på SCANCO. Dette er båtene tidligere Tybring Gjedde solgte. Gjengangere som lekkasjer, ikke respekt for kjøpsloven og delemangel, rinner meg i hu..

PPS - kjøpte forresten en kikkert, til den nette sum av 2395,- Møkkakjøp. Så HØY pris er HELLER ikke det samme som et godt kjøp. :lol: Burde kjøpt merkevare.. :rolleyes:

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Nå har d seg sånn kamerat at j kan lese og ikke trenger j briller heller.

og j leste hva du skrev, så d er ingen grunn til å ta på vei fordi om j synes at du kanskje markerer d med sterke meningers mot.

d må du selvfølgelig få lov til, men da må du også tåle å få motargumenter.

for av erfaring blir man som regel litt rundere i kanten (dette kan j skrive under på :lol: ) med alderen.

:wink:

Redigert av firefighter (see edit history)

Nå er ikke min profesjon "salg". Men det er vel ikke bare kvalitet som avgjør prisen. Hva med produksjonskostnader, distrubusjon etc. etc. Etter som jeg har forstått selger Phoenix sine produkter på nettet og importerer direkte fra produsent i utlandet. Likevel fant jeg det interessant at "Suzuki" hadde sett båten på en messe, var det så?? Kan du utdype litt hva som var avgjørende for ditt inntrykk av båten.

Phoenixscan her i flere år importert gummibåter fra Østen, til Norge.

Dette har vært båter av merket PHOENIX. Jeg studerte båtene på messe på Sjølyst, og ble ikke imponert. Limsøl ved sammenføyninger, dårlig tilpassede paneler, ukurante ventiler osv var blandt "høydepunktene". Båtene de kjøer på nå. har annet navn. Østens leverandører er eksperter på sånne "navnetrics", som igjen, jeg blir skeptisk av.

Når båten i tilegg blir importert av en "stand alone" virksomhet, uten noen form for serviceapparat mv, blir iallefall jeg ytterligere skeptisk.

Kjøper man Zodiac, Bombard, Quicksilver, YAM eller annet merke med serviceapparat, får man iaf deler, den dagen det trengs..

Suzuki

No boat needed..

• 3 uker senere...

Da ble valget til slutt en Aquaquick MS 300 m/motor: Tohatsu 9,8. Sistnevnte veier kun 26 kg, så det var et viktig moment i forhold til det valget. Båt og motor skal jeg hente i april. Vil takke for alle råd og innslag her på siden. Disse har vært avgjørende da jeg til slutt fattet min beslutning.

Da ble valget til slutt en Aquaquick MS 300 m/motor: Tohatsu 9,8. Sistnevnte veier kun 26 kg, så det var et viktig moment i forhold til det valget. Båt og motor skal jeg hente i april. Vil takke for alle råd og innslag her på siden. Disse har vært avgjørende da jeg til slutt fattet min beslutning.

<{POST_SNAPBACK}>

Gamle Worse er også i markedet for lettbåt, til underholdningsformål for neste generasjon ... så ... hvor mange dinarer må du atskilles fra for å bli ny innehaver av denne ekvipasjen??

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...