nordan family 27 Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Er det ingen budsjett-grenser å ta her? P435 har vel en lei tendens til å koste en hel del mer enn 415. Liker man de alternative båtene så har jo Benetau en fin 42 foter som vel også har maksfart på omkring 25 (?) knop og det store dollbordet, samt relativt grei fly. Men en litt annerledes pris også. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 (redigert) Man kan jo ikke komme utenom at en trawler med en maskin og aksel er vesentlig billigere å eie. Men man må jo sammenlikne rettferdig, da... Du ville kle en trawler, All Inn ! Redigert 21.Desember.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 21.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Man kan jo ikke komme utenom at en trawler med en maskin og aksel er vesentlig billigere å eie. Men man må jo sammenlikne rettferdig, da... Du ville kle en trawer, All Inn !budsjettmessig så er utgangspunktet 1 stor. Både Mainship 390 og "Andorra" fikk jeg tilbud om et stor. Den første var jeg ikke rask nok, den andre ville ikke fruen ha pga for mye olje/teak lukt. Har sendt ut Mail på et par 415, og det er lett å frå ned prisen til langt under min pris. Med dette som utgangspunkt, tror jeg at jeg kan gjøre et scoop. Må jo selge egen båt, evt ta den i innbytte Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Hvilken årsmodell er Nidelven din ? Den burde jo være ganske grei å bli kvitt ? Har du bilder av den ? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 21.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Hvilken årsmodell er Nidelven din ? Den burde jo være ganske grei å bli kvitt ? Har du bilder av den ? jeg bruker IPad, og klarer ikke laste opp bilder av den Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Beskriv den.. Kanskje flere kan komme med et hint om verdi... hva mener du selv ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Er lit todelt når det gjelder trawler..Jeg kunne ikke tenkt meg en gammel en med treskrog og slitene motorer og lav masjfart! de eldre trawlerne har lit sliten og rotete innredning, selv om det er sikkelig solid og kvalitet over det.. jeg synes en motorbåt bør ha minimum masjfart 12-15 knop dvs 20-25 på topp. Jeg kunne godt tenkt meg en nyere GB med kraftig motorisering og moderne motorer med moderne fremdriftsanlegg! Problemet er jo at den vil komme til å koste en god del mere enn en eldre princess eller fairline ol. Men om jeg mot formodning vinner i lotto eller skulle slumpe til en stor sum penger, så hadde jeg kunne tenkt meg en Grand Banks 43 Heritage. Finnes neppe noen på bruktmarkedet her, og kansje ikke i Europa heller! ihvertfal ikke mange.. Synes det er virkelig flotte båter som oser av kvalitet og fungsjonalitet! blottet for fjas og dilldall! meget tiltalende design og innredning for en som meg som liker konservativ maritim stil. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Komodo Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Enig! Den båten der fikk jeg lyst på, utrolig flott båt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
All In Svart 28.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Mye man kan ha lyst på, men jeg er opptatt av hva som er reelt også. Ikke bare en drøm. Hadde den kostet en stor en så... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 28.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2012 Det hadde blitt så vanskelig å finne grunner til ikke å være i båten.. Huset ville jo forfalt,.. så blir man sittende i båten å ønske seg nytt hus,.. og sånn gikk nå dagan Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 24.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Ser Grand Banks i Tønsberg har blitt lagt ut for salg igjen. Hvordan er denne båten? Innspill Astor? Forøvrig kanskje verdens dårligste bilder. Men båten ser jo fin ut. Hva kan sies om prisen? Ca 395 for mye? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Hehe, tenkte på deg, så den i stad :-) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 24.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Den har vel ligget ute siden tidlig sommer, kanskje lengre. Og med samme pris. Nå står det riktignok Gi Bud, men kjenner den ikke godt nok. Får inn en Mainship til ca 1 mill, og da blir valget kanskje ikke så vanskelig. Men ser ut til å være en fin båt. Det jeg ser er at uteplassen er forskjellig fra den jeg foretrekker. Liker godt sitteplass bak med direkte inngang til salong og bysse. I tillegg til stor hems. Men dette går på bekostning av akterlugar. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Ser Grand Banks i Tønsberg har blitt lagt ut for salg igjen. Hvordan er denne båten? Innspill Astor?Forøvrig kanskje verdens dårligste bilder. Men båten ser jo fin ut. Hva kan sies om prisen? Ca 395 for mye? Aker Yachts igjen. Skjønner de ikke at slike støvsugerselgeruttrykk virker mot sin hensikt? Jeg er også på båtjakt for tiden, og båter annonsert av meglere, og spesielt Aker Yachts gjør meg vesentlig mindre interessert og i noen tilfeller uinteressert. Fatter ikke hvorfor folk velger meglere som Aker Yachts.... ""Har dere altid ønsket dere en båt litt utenom det vanlige,ikke se lenger ta dere en tur til vestfold,s perle Tønsberg,Der liger det en vakker dame som bør sees og prøves,alt dere trenger og gjøre er og ringe megler på -------- og avtale visning/prøvetur.La drømmen bli en virkelighet i sommer. "" Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
All In Svart 24.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Men flinke til å ta gode bilder, det skal de ha for!!! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Ja, virkelig flinke :) Om jeg hadde vært interessert i en båt AY annonserte ville jeg gjort mitt beste for og by-passe megler og gå på selger direkte.. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
KongKing Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 (redigert) 9 skrivefeil i løpet av 3 linjer er jo seriøst... Det er vel samme firma som la på 140 000 på prisen da de overtok salget av en båt som hadde ligget på finn.no lenge uten å bli solgt? Amatører. Kk Redigert 25.Januar.2013 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 25.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 9 skrivefeil i løpet av 3 linjer er jo seriøst... Det er vel samme firma som la på 140 000 på prisen da de overtok salget av en båt som hadde ligget på finn.no lenge uten å bli solgt? Amatører. Kk enkeltmannsforetak blir gjerne det. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 enkeltmannsforetak blir gjerne det. ?? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 (redigert) enkeltmannsforetak blir gjerne det.Jeg er selv selvstendig næringsdrivende, men jeg bruker jo et par minutter på korrekturlesing når jeg sender mail til kunder for ikke å fremstå som komplett respektløs og talentløs. Jeg tror datteren min på 10 hadde skrevet bedre... ;-) Kk Redigert 25.Januar.2013 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Så de som driver enkeltmannsforetak er dårlige i rettskriving? Hvor kommer det fra? Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Fra en i verna stilling? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Her er en side med brosjyrer basert på "tidslinje" over alle Princess båtene som er laget. Informativ ! http://www.princess.co.uk/princess-boats-heritage.shtml (scroll nedover siden for å finne aktuell modell) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Vidar'n Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Den var litt artig Vann Tro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.