Jump to content

Bensinfyllinger direkte i båt fra Hitra til Sognefjorden


motor

Recommended Posts

Planlegger tur til sommeren og har begynt å plotte inn Waypoint for plasser det kan fylles bensin direkte i båten på strekningen Hitra og inn til bunn av Sognefjorden.

 

Har til nå funnet at disse steder kan være aktuelle..

Børøysund

Vihals Skardsøya

Lesund

Mjosundet

Kristiansund

Bud

Midsund

Brosundet Ålesund

Hareid

Måløy

Svelgen

Korssundet

Høyanger

 

Av disse steder så vet jeg at Børøysund, Mjosundet og Kristiansund har fylling rett i båt. Er det noen av dere som kan bekrefte avkrefte de andre stedene, evnt, har gode tips til andre havner..

Link to post
Share on other sites

Vdr Ålesund så har Bunker Oil nytt tankanlegg ved "seilbåthavna". Her er det ordinære bensinpriser (kombinert bil og båt-tanking). Fine forhold og gode priser. Var min faste tankplass...

 

Midsund passerte jeg i over 30 knop, men kan ikke huske å ha sett noe tanking der?

Hareid kan jeg heller ikke huske å ha sett noe tankeforhold? Ulsteinvik har en Shell-stasjon 40 meter fra båthavna. Men har du kommet deg til Midsund, kommer du deg til Ålesund. Og tanker du i Ålesund trenger du ikke tanke på Hareid eller Ulsteinvik :smiley:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Var i børøysundet i sommer og der er det bensin og diesel på flytebrygge med kortautomat. Vet ikke hvilken båt du har men burde vært unødvendig m fylling før Kristiansund da. Fabelaktig restaurant og hyggelig betjening på Børøysund marina

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Har da korrigert fylling i Ålesund til Bunker oils anlegg, det er vel ved skarbøvik? Er det der seilbåthavna som nevnes er?

Har også lagt inn anlegget i Florø på kartet. Flott med mulighet her..

 

Nå tror jeg at jeg klarer å komme meg fra Børøysund til Bud før tanken trenger påfyll. Så kommer vi oss derfra til Ålesund for fylling før neste blir Måløy, Florø osv. Men erfaringsmessig så kan vi komme til å kjøre både her og der for å få sett mest mulig på turen. Været kan legge hindringer for korteste vei osv, da er det utrolig kjekt å vite om alle gode anlegg for fylling langs området vi skal feriere. Kjører ca 100 nm mellom hver fylling..

Link to post
Share on other sites

Bunker oil har flere anlegg i Ålesund. Det nevnte

ved seilbåthavna ligger innafor stadion i Nørvevika.

 

Så vil sikkert noen etterhvert rette på at andre anlegget

ikke ligger i skarbøvika, men noen meter lenger sør

nermere bestemt kleivane på hessa. hovedanlegg.

 

Når det er sagt, ligger der to andre bunkersanlegganlegg,

ett i Skarbøvika; (men der må man ha kundekort) og det

andre rett under Steinvågbrua :-)

 

Lengre sørover langs kysten kan jeg anbefale Askvoll

for en liten rast. Der er også bensin på kaia. ca 20 mil

etter Florø.

Redigert av dude (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ok, flott.. Da ser lista for verifiserte plasser for fylling rett i båten slik ut, så langt:)

 

Børøysund.

Mjosund

Kristiansund, Vågen

Ålesund Bunkers oil Nørvevika , alternativt ved Steinvågbrua..

Måløy

Florø

Askvoll

Korsund

 

Bud, Hareid utgår da bensin må bæres. Flere tips mottas med takk...verifiser gjerne, jeg ser at det ikke er lett å få riktig oversikt bare med å klikke på havne-informasjonen som jeg finner på Blue Chart appen. Den blir tidvis missvisende. Er også av interesse om det er døgnåpent, kortautomat..

 

Vedrørende Langøyneset som ligger inne på googl kartet Chrisrik viste til så lurer jeg påom noen kan bekrefte fyllemuligheten der.. Er jo en fin plass å tanke opp om jeg går raskeste rute

Redigert av motor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bra da er ogå Vihals lagt inn med verifisering. Skal få lagt inn noe etter hvert Chrisrik.

 

I følge noe info jeg har funnet så skal det være muligheter også på:

 

Rosenlund marina, Fosnavåg, Ørsta, Ulsteinvik, Selje, Midsund.

 

Noen som kjenner til disse stedene? Fyll på jo mer som er bekreftet avkreftet jo bedre er det..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...