Poseidon Startet 27.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2012 Som godkjent kursholder for SRC har jeg nettopp fått tilsendt ny informasjon som kan være av interesse for dere som har bærbare VHF'er med DSC ombord. Se informasjon fra Telenor Maritim Radio HER. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
keno Svart 9.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2013 (redigert) Trenger vi å gjøre noe mere en å programere den bærbare? Skal denne meldes inn til Telenor med nytt MMSI? Jeg klarte ikke å finne svar på dette via sidene til dem. Redigert 9.Januar.2013 av keno (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 9.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2013 Jeg la inn det nye MMSI nummeret på min nye håndholdte i oktober i fjor etter formatet 8<EGETSKIPSMMSI-sistesiffer>. Se https://baatplassen.no/i/topic/57544-bcrbar-vhf-med-gps-og-dsc/#entry1348794 Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Trenger vi å gjøre noe mere en å programere den bærbare?Skal denne meldes inn til Telenor med nytt MMSI? Jeg klarte ikke å finne svar på dette via sidene til dem. Den bærbare VHF'en skal selvfølgelig også registreres på konsesjonen. Du melder endringen inn til Telenors lisenskontor og får ett nytt korrigert konsesjonsdokument tilsendt. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2013 Jeg kan føye til at man programmerer personlige nødpeilesendere med ais funksjon på samme måte. I fjor opplevde jeg at en slik sender sendte ut mob alarm kontinuerlig, det var flere som ropte på vhfen og kvitterte på aisen, tilslutt kom det ais meldinger om at de måtte slutte å sende mob alarmer. Det er tydelig at dette er nytt for skipperene. Og 8 tallet kan forvirre om man ikke vet bedre. Grunnen for 8 tallet er nok at man skal kunne følge med egen mob sender fra egen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.