zainka Startet 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2012 HeiHar en gammel Johnson 3HP fra 1959 stående. Skulle gjerne sett den i stand men coilene er deffekte. Det er kopplingssplinten på coilen som er rustet vekk.Så, vet det finnes en del av disse motorene rundt forbi så om noen vet hvor jeg kan få tak i slikt så si i fra. Har også prøvd å finne manualen etc. uten hell. Dvs. Fant en for ca 235 NOK, i USA men de ville ikke sende internasjonalt.På førehand takkBregVidar Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
zainka Svart 30.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 (redigert) Fant denne referansen som kan være interesang for flere med liknenede motorer fra Evinrude og Johnson http://outboard-boat-motor-repair.com/Default.htm Redigert 30.Desember.2012 av zainka (see edit history) Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
Retox_93 Svart 30.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2012 (redigert) Har et par av de. og skal ha noen deler liggende også. kan se om e har en koblingsplint Har eller hadde en nesten komplett delemotor. men husker ikke om e ga den bort eller ikke.... skal ta en titt senere ;) Redigert 30.Desember.2012 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
zainka Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Hei Hvordan ble det, fikk du sett om det var noen deler liggende? Spennende å se om det kan bli liv i motoren etterhvert. Nå står den på sunnmøre, men til våren skal jeg opp og skru. :) Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
Honduras Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 (redigert) Her er godteri-butikken for OMC-elskere... NY Marine i Canada Han har nye coiler for $28 Men disse motorene bruker de samme delene i utrolig mange år, så det er ikke umulig du får dette hos din lokale Johnson-forhandler. Det eneste er at du må finne partnummeret selv, for de har gjerne ikke så gamle kataloger. Har du partnummeret ser de fort om delen fortsatt kan skaffes. Min lokale leverandør kunne greit skaffe meg stempelringer til min 1958 18Hk. Redigert 4.Februar.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.