Viknes 6BY Startet 30.Desember.2012 Del på Facebook Startet 30.Desember.2012 (redigert) Kjøpte fiske skrin til min Viknes 880, da jeg hadde 2 store skuffer ibåten, dedikert til nye pilker, snurer, oppheng, sen etc. (Skuffer i byssen)!! Å dualverden, hva 4 år med innkjøp av ubrukte fiske sluker, angbommer, gummimakker, blekkspruter, lysende dibbedutter, kroker, xxx antall pakker med uåpnede snurer.. Her snakkes det om flere båtlapper i fiske utstyr jeg ikke engang ante jeg hadde handlet.???, (Tror jeg aldri trenger å kjøpe en pakke med snurer igjen)! Fant raskt ut at det store fiske skrinet, med alle lagrings muligheter var langt fra stort nok, men jeg har fått sortert, snurer, ringer, kroker, makker, tinbeiter som ikke er brukt i skrinet. Har godt til anskaffelse av en liten boks, hvor jeg har lagt xx antall kilo av ubrukte pilker i en egen liten kasse i bunn av båten.6-7 KG med pilk og sluker. Til opplysning oppevarer jeg brukt fiske utstyr, kroker, pilker oppeng etc, som jeg skyller etter bruk, opphengt rundt kanten på en pøs, nede i aktre stuverom, sammen med fiske stenger etc. Garn lagres i en plastpose i forre, tau kasse. Fisker med vanlige sammenleggbare teiner, men disse ruster.... :sad: , så jeg har gummi båt på snapdaviter, og teinene, blir lagret i gummi båt, og rust avrennig blir eliminert, samt at akter dekket er fritt. (Taes hjem i vinter-vår-halvåret). Noe andre, som gode erfaringer med lagring av fiske redskaper ombord...? Godt nytt år gents Redigert 30.Desember.2012 av Viknes 6BY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 30.Desember.2012 Del på Facebook Svart 30.Desember.2012 hva er snurer? alt oppbevares hjemme og plukkes ut etter behov (type fiske). Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Viknes 6BY Svart 31.Desember.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Snurer er svivel... Feste mellom sen og sluk Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.Desember.2012 Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Stort sett barna som fisker. Vi har 4-5 slukskrin og 2-3 teleskopfiskestenger + bokser med svivler og anna rask i ein verktøykasse av plast, som er tett slik at ikkje regn kommer oppi. Sommerhalvåret står den på FB sammen med pøser og krabbefangere. Nå står det inni båten under sittegruppa. 6-7kg er meir en årsforbruket på ungane. Men med bryggefiske er det sånn... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hakkannen Svart 31.Desember.2012 Del på Facebook Svart 31.Desember.2012 Bruker en verktøykasse i plast der jeg har borret noen små huller i bunn, både i småboksene inni og i den store kassen. Dermed renner vann ut. Stengene ligger løst under en av benkene, harpene ligger oppi en pøs, luftig og godt. Spyler utstyret i ferskvann etter hver tur, stenger, sneller, harper og alt. Billig vedlikehold I tillegg har jeg alltid med et bryne til å skjerpe krokene med. Dette ligger oppi en vanntett boks i fiskeskrinet. Alt for mange bruker kroker like kvasse som ostepop, da kroker ikke utstyret godt nok synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 1.Januar.2013 Del på Facebook Svart 1.Januar.2013 Etter et par øvelser med å hente ut fra benken sniksnøret, med vekslende resultat (les kroker i fingrer) så blir alt tatt med hjem og samtidig skyllt med ferskvann. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Januar.2013 Del på Facebook Svart 1.Januar.2013 Har et stort fiskeskrin med mange skuffer og et par stenger ombord. Nå på vinteren har jeg et par kasser med garn også. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Proxor Svart 1.Januar.2013 Del på Facebook Svart 1.Januar.2013 (redigert) har eit fiskeskrin som er fullt, tenker på og lage til noe selv, kjøpe ei slik plast kasse på europris eller noe, sette nedi rørstumper i ene halvdelen hvor eg kan henge pilkene over rundt kanten på røra, lange rør for store pilker og kortere for små sluker. ellers diverse dilldall i div bokser på andre halvdelen. Redigert 1.Januar.2013 av Kurt-Inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.