Luna III Svart 6.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2013 Hei sgullak! Jeg gjorde samme jobben som du planlegger i fjor vinter. Har en 33 fot båt(skroget er vel 30 fot) så det ble en jobb av det. Men som deg så ønsket jeg å få gjort det skikkelig. Jeg leste meg opp på emnet her på BP og fikk mange gode tips i "gamle tråder" Jeg endte opp med som følger: Skrapte bunnen helt ned. Det var ikke primer fra før under bunnstoffet. Der det ble igjen noen flekker av gammelt bunnstoff som satt skikkelig fast i gelcoaten gjorde jeg noen prøvestrøk med antipestprimer/2 komponent primer, for å se om det kokte opp. Det gjorde det ikke. Jeg valgte Maritims produkter av både bunnstoff og primer for jeg tenkte at jeg da var sikker på at de gikk overens med hverandre. Og fordi at Maritims primer stod oppført med lavest minimumstemperatur ved påføring. Og det hadde litt betydning for å komme igang på våren. Dessuten grei pris. La på 5 strøk med antipestprimer. Primeren var bare å få i en farge,lys grå/hvit,men det gikk greit.Ser forskjell på "våt og tørr" primer. Deretter la jeg på ett lag hvitt hardt bunnstoff.litt før siste strøk med primer var helt herdet. Deretter ett lag med sort selvpolerende bunnstoff. Da jeg tok opp båten i høst så det veldig vellykket ut. Etter høytrykkspyling så jeg litt gjennomskinn av hvitt på enkelte "slitesteder" så jeg kommer til å legge på ett lag til med selvpolerende sort bunnstoff til våren. Deretter regner jeg med å bare kunne evt flekke enkelte steder i mange år, som på tidligere båter. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 7.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 tusen takk for mange bra svar, nå håper jeg vertfall jeg stiller noe bedre til våren :) er bare å gå ut i garasjen å skrape å skrape å skrape nå... å glede seg til sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
sgullak Svart 18.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 håhå,,,,, brrrrh, det folk sier om att det er greit å skrape båt når det er kaldt, vel vel.Her har det vært mellom -27 å - 30 nå ei uke... Men bunnsmøringa sitter like fordømt.... tror nok dette blir et vår prosjekt. høytrykks vasker med rotordyse... håpe det tar noe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.