Jump to content

Hentetråd(?) - kjøre Nimbus 35 Nova fra Oslo til Tr.heim nå?


Quaoar

Recommended Posts

Sorry at jolla mi ligger på plassen din Quaoar, servicen på min båt tok litt lenger tid enn ventet pga en dyse justering, men du fant min ser jeg så da går vel dette greit(tror foresten plassen min er litt bredere enn din og)...

og vel gjennomført! gleder meg til inspeksjon av nyskuta di..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Såpass fort lei av Nimbusen ?

 

Selges: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42584644

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Pokker! Hadde håpet annonsen gikk upåaktet hen, her på baatplassen.no :blush:

Snakk om å bli tatt på fersken :lol:

 

 

Båten er kjempebra! Vi hadde en suveren tur fra Oslo til Trondheim. Vi har hatt noen få korte, men veldig flotte turer med båten her i trøndelag.

Dessverre så har det blitt med de få turene. Mange finværsdager har passert, uten at jeg/vi har rukket å komme oss ut i båten, fordi vi har vært opptatt med arbeid og andre prosjekter. Hadde satt av 3 uker nå i juli, hvor planen var båtferie og kun det! Nå ser det ut som at det blir et par nødvendige reiser innenlands/utenlands i samme periode...

Jeg har nettopp innsett at situasjonen kommer til å forbli slik, ikke bare denne sommeren, men mest sannsynlig noen år til (driver flere firmaer, samt har en del prosjekter på si).

Tanken min nå, er at om noen ønsker å kjøpe den, så er dette et godt tidspunkt da det fremdeles er igjen garantitid på motorinstallasjonene. Jeg slipper også å sitte med dårlig magefølelse resten av sommeren/året(?)

Finner jeg ingen kjøper, så kommer jeg og samboer til å bruke båten de gangene vi har mulighet til det og kose oss veldig med det :smiley:

Finner jeg kjøper, så kommer jeg til å se meg om etter en mindre båt for dagsturer rundt i fjorden. Flytter neste år "ut i sjøen" ved Grilstad Marina, så blir da boende i strandkanten. Da tror jeg en liten båt vil passe fint inn der.

 

 

Om noen har kommentar til pris, så tar jeg gjerne imot tilbakemelding. Nå er den priset 105.000 under hva jeg har lagt ut for båt + oppgraderinger. Sammenlignet med de andre Nova'ene som ligger ute, så synes jeg prisen er helt ok(?)

Eventuelt kommentarer til selve annonsen?

Redigert av Quaoar (see edit history)

Link to post
Share on other sites

Sånt skjer Quaoar.

Min rekord er under 2 uker fra kjøp til salg. Innså jeg hadde kjøpt feil type båt (for meg) allerede på hjemturen.

Litt helseproblemer på den tiden hjalp heller ikke på i positiv retning.

 

Slikt skjer, og det er aldri galt eller for sent å forandre mening eller preferanser.

Uansett så har du en knallfin båt og en god innstilling med at den kan bli værende i påvente av bedre tider når du har tid til å bruke den slikt du opprinnelig hadde tenkt.

 

Bare en tanke.

Hva med å sette den bort innendørs og shine den helt opp for å så legge tynn dekkplast over?

Konservere motorer, tømme og skylle allt av tanker, slanger osv...

Fri for salt, nedbør, UV og alt det medfører av forfall for båt, teknisk, motorer og drev.

 

Så river du bare av plasten når tiden kommer :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Bare en tanke.

Hva med å sette den bort innendørs og shine den helt opp for å så legge tynn dekkplast over?

Konservere motorer, tømme og skylle allt av tanker, slanger osv...

Fri for salt, nedbør, UV og alt det medfører av forfall for båt, teknisk, motorer og drev.

 

Så river du bare av plasten når tiden kommer :-)

 

Har ikke en gang vært inne på tanken. Altså, har ikke vurdert det som en mulighet. Egentlig ikke en dum idé.

Det er jo noe man kan vurdere når det nærmere seg slutten på sesongen og deretter se an neste sesong. Dumt å sette båten på sjøen, bare for å "sette båten på sjøen" :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Pokker! Hadde håpet annonsen gikk upåaktet hen, her på baatplassen.no :blush:

Snakk om å bli tatt på fersken :lol:

 

 

Båten er kjempebra! Vi hadde en suveren tur fra Oslo til Trondheim. Vi har hatt noen få korte, men veldig flotte turer med båten her i trøndelag.

Dessverre så har det blitt med de få turene. Mange finværsdager har passert, uten at jeg/vi har rukket å komme oss ut i båten, fordi vi har vært opptatt med arbeid og andre prosjekter. Hadde satt av 3 uker nå i juli, hvor planen var båtferie og kun det! Nå ser det ut som at det blir et par nødvendige reiser innenlands/utenlands i samme periode...

Jeg har nettopp innsett at situasjonen kommer til å forbli slik, ikke bare denne sommeren, men mest sannsynlig noen år til (driver flere firmaer, samt har en del prosjekter på si).

Tanken min nå, er at om noen ønsker å kjøpe den, så er dette et godt tidspunkt da det fremdeles er igjen garantitid på motorinstallasjonene. Jeg slipper også å sitte med dårlig magefølelse resten av sommeren/året(?)

Finner jeg ingen kjøper, så kommer jeg og samboer til å bruke båten de gangene vi har mulighet til det og kose oss veldig med det :smiley:

Finner jeg kjøper, så kommer jeg til å se meg om etter en mindre båt for dagsturer rundt i fjorden. Flytter neste år "ut i sjøen" ved Grilstad Marina, så blir da boende i strandkanten. Da tror jeg en liten båt vil passe fint inn der.

 

 

Om noen har kommentar til pris, så tar jeg gjerne imot tilbakemelding. Nå er den priset 105.000 under hva jeg har lagt ut for båt + oppgraderinger. Sammenlignet med de andre Nova'ene som ligger ute, så synes jeg prisen er helt ok(?)

Eventuelt kommentarer til selve annonsen?

For en latterlig ide..selge båten..Det er ikke mindre båt du trenger, det er større..Når du flytter på landet (grilstad ) vil du trenge en leilighet i byen. Båtplassen min er jo stort sett ledig siden båten fremdeles er på land og da kan du bruke den til din flytende byleilighet..

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

:lol:

 

 

Hvordan blir det med båten, får du den i alle fall på sjøen til helgen?

NEI...Forbanna sullikker.. Skal leie din istedet, siden du ikke trenger den..åpenbart

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...