Sitrin Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Når det er litt mildt eller hvis isen ikke har fryst fast så ta bare ut isklumpene hvis det er mulig. Ikke sikkert det er nødvendig å tine opp alt. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
NilsPils Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Unngå bruk av salt!!! Salt med is vil gi en kuldeblanding med temperatur rundt -20 grader. Isen vil sikkert tine der du har i salt, men du kan få frostskader der saltet ikke virker, for eksempel frostsprenging i ventiler. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
taunus Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Hvis du har tilgang på strøm, Ville jeg hengt oppi en god gammeldags arbeidslampe med 60w lyspære. Denne kan du gå fra i dagevis. Kanskje det er nok til å tine over tid. Pass på å tette rundt luka med et håndklede e.l. slik at ikke varmen forsvinner. Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Hei.Hvorfor ikke en frostvakt.Billigt på biltema.Fungerer perfekt i motorrommet mitt.Den er jo lagd for dette.Tror den drar 200 watt. Sitér dette innlegget Link to post
strek1 Svart 3.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Nå har jeg vært så heldig og få låne en"varmekabel" og en våtsuger av Tom Rør. Skal legge kabelen i båten i morgen, og la den ligge over helga. Håper det gjør susen. Opplagsplassen er på en øy, så det er ikke bare bare å komme seg dit. Ser det nevnes både lyspære, og frostvakt, men problemet er at det er 4 støpsel fordelt på ca. 70 båter! Bare håpe ingen napper ut kabelen i helga. Får henge på en lapp tror jeg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.