Ingeborgimevind Startet 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 3.Januar.2013 Da jeg var liten (altså for mer enn femti år siden), hadde far og jeg en jolle ved navn Nøtteliten sammen. Slik jeg husker den, var den svært lik A-jolla; nokså lik rigg, men med firmamerket til Damm forlag i seilet i stedet for Aftenposten-Aen. Jeg lærte å ro i den, å passe meg for bommen, samtidig som fars kullseilinger i Reddalskanalen var stor underholdning. Fisket en del hvitting fra den også så vidt jeg kan huske. Far er død, jolla ble avhendet en gang på sekstitallet, og jeg klarer ikke å finne informasjon på nettet om jolletypen. Hadde satt pris på det om noen har informasjoner som de kan dele Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Havgap Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Det er ikke Kombijolla du mener da? se https://baatplassen.no/i/topic/64311-noen-som-kjenner-combijolla/ Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 3.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Der var det mye som lignet; spesielt på bildene fra USA (peanut-boat). Navnet Nøtteliten fikk hun så vidt jeg husker fordi Prøysenvisa var populær, og fordi skroget var "nøttetre"-finér. Men seilet var hvitt, og bar logoen til Damm. Kanskje flere bedrifter solgte disse båtene, og ga dem eget navn i markedsføringsøyemed? Takk for tilbakemelding! Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Mulligan Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Det var noen Dammjoller i miljøet rundt Fjærholmen. Den så ikke slik ut i det hele tatt. Den så ut som en liten OK jolle med en svært trang sittebrønn. Den hadde også Bermudarigg. Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 3.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 (redigert) Det var noen Dammjoller i miljøet rundt Fjærholmen.Den så ikke slik ut i det hele tatt. Den så ut som en liten OK jolle med en svært trang sittebrønn. Den hadde også Bermudarigg. Det var en liten jolle, men det var ikke sittebrønn eller dekk slik jeg husker det - og vi satt på tofte når vi rodde. Seilet med logoen husker jeg helt klart, og også at den ble omtalt som Dammjolle. Redigert 3.Januar.2013 av Ingeborgimevind (see edit history) Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.