Færderfyr Startet 4.Januar.2013 Del på Facebook Startet 4.Januar.2013 Hei, Er helt fersk på forumet. Vet at det er skrevet mye om gummibåter, men kanskje ikke om akkurat dette: Tenker på å kjøpe en liten RIB som kan brukes til å dra 8-12 åringer på vannski. Har en 9,9/15 hk Yamaha 2 takter. Hva anbefaler dere av lengde? 275 eller 300? Grunnen til at jeg spør er at jolla også vil være slepejolle etter seilbåten, og da er ønsket at den skal være så liten og grei som mulig - men altså også fornuftig til vannskikjøring mht planing/vekt osv. Ser fram til svar Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 4.Januar.2013 Del på Facebook Svart 4.Januar.2013 jo lengre den er jo lettere vil den gå i plan, ville gått for 300 fremfor 275. Sitér dette innlegget Link to post
frsnd1 Svart 4.Januar.2013 Del på Facebook Svart 4.Januar.2013 Hei, eg har en steady 320 jolle med 9,9 yamaha, ikkje oppjustert på hytta ved en innsjø. den drar opp vannski og wakeboard sålenge den som henger på ikkje bikker 60-70kg :) Dette er også en god båt til slepejolle. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Sto i flere år på vannski etter en 330 quicksilver med oppblåsbar kjøl og 15 hk. Fungerte fint, men best med wakeboard da farten ikke var over 20 knop. Når kiloene begynte å komme, brukte vi et gammelt seilbrett som vi satt på til båten var i plan, så reiste vi oss bare Sparer motor og "utøver" for myyye belastning! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Bitteliten Svart 5.Januar.2013 Del på Facebook Svart 5.Januar.2013 Helt klart over tre meter. Og gjerne med smart tabs Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.