Seilaren Startet 5.Januar.2013 Del på Facebook Startet 5.Januar.2013 Jeg driver og planlegger et innkjøp av 2-4 kanoer for speidergruppe, og ser på en kano som heter MACKINAW 156 DELUXE. Er det noen på forumet som har erfaringer med denne? Mer info; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33822248&kwUnica=kano Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 14.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2013 Da har jeg kjøpt tre stykk av denne, så da gjenstår det å se til våren om de svarer til forventningene. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
CB. Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Gøy å høre hva slags erfaringer du fikk. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Seilaren Svart 20.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Nesten flaut å si det, men de har nesten ikke blitt testet enda . Kun litt utleie... Jeg har ikke brukt dem. Vi har vært så travelt opptatt med å arrangere landsleir i Stavanger i 2013, at det ikke ble tid til kanoturer. Håper det blir bedre i år Men det jeg kan si er at bredden har sine ulemper under transport. Vi har en Tredal kanohenger med tre etasjer, og stativet på den er akkurat for smalt for kanoene. Vi klarer å presse en kano på, men ikke to ved siden av hverandre. Det er ikke hengeren blei nok til. Vi kan heller ikke ha Mackinaw-kanoen i øverste stativ fordi støttestaget på stativet kommer i konflikt. Vi har noen eldre Pelican-kanoer som er smalere, så disse kan heldigvis stå vedsiden av de breie i stativet. Men med mange brukere og utleie blir det fort tull med slike systemer folk aldri klarer å forstå... Får se om jeg får Tredal til å spesialbygge en ny og breiere henger med brems for meg, eller laget er godt merkesystem på den gamle hengeren. For folk som bare skal ha en kano er det jo ubetydelig, men for de som skal ha mange kanoer å kjøre rundt på så kan det være veldig avgjørende.. Mackinaw-kanoer nederst til høyre, og i midten til venstre... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
CB. Svart 22.Februar.2014 Del på Facebook Svart 22.Februar.2014 (redigert) Synes kanskje kanoen er unødvendig bred men.....en får naturligvis god bære evne om en skal ha med mye utstyr. Skal bli gøy å høre erfaringene etterhvert som dere får testet ut. Redigert 22.Februar.2014 av CB. (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Seilaren Svart 22.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2014 Ja, grådig breie. Håpet det skulle oppleves trygt for de yngste speiderne, og var vel egentlig derfor jeg gikk for dem. Jeg var i sommer og padlet ned Bøelva, fra Seljordsvannet til campingplassen nedenfor Bø. Da valgte jeg å bruke en av de eldre Pelican-kanoene som er noe lettere og smalere. Det var solopadling, så hadde ikke behov for så stor å brei båt. Men Ally-kanoene som definitivt er best i elv er jo ganske breie de også.. Skal pade på Femundselva (Tryseilelva) fra Elvbrua og nedover i sommer, og det blir mest sannsynlig med Haslekanoer.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
CB. Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Ja, Hasle selger godt med kanoer og er vel den eneste norsk produserte igjen, etter hva jeg vet. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.