Jump to content

Kanoen Mackinaw 156 Deluxe - Erfaringer?


Seilaren

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Nesten flaut å si det, men de har nesten ikke blitt testet enda :nonod: . Kun litt utleie...

Jeg har ikke brukt dem. Vi har vært så travelt opptatt med å arrangere landsleir i Stavanger i 2013, at det ikke ble tid til kanoturer. Håper det blir bedre i år :thumbsup:

 

Men det jeg kan si er at bredden har sine ulemper under transport. Vi har en Tredal kanohenger med tre etasjer, og stativet på den er akkurat for smalt for kanoene. Vi klarer å presse en kano på, men ikke to ved siden av hverandre. Det er ikke hengeren blei nok til. Vi kan heller ikke ha Mackinaw-kanoen i øverste stativ fordi støttestaget på stativet kommer i konflikt. Vi har noen eldre Pelican-kanoer som er smalere, så disse kan heldigvis stå vedsiden av de breie i stativet. Men med mange brukere og utleie blir det fort tull med slike systemer folk aldri klarer å forstå...

 

Får se om jeg får Tredal til å spesialbygge en ny og breiere henger med brems for meg, eller laget er godt merkesystem på den gamle hengeren. For folk som bare skal ha en kano er det jo ubetydelig, men for de som skal ha mange kanoer å kjøre rundt på så kan det være veldig avgjørende..

 

bilde

Mackinaw-kanoer nederst til høyre, og i midten til venstre...

Link to post
Share on other sites

Ja, grådig breie. Håpet det skulle oppleves trygt for de yngste speiderne, og var vel egentlig derfor jeg gikk for dem.

 

Jeg var i sommer og padlet ned Bøelva, fra Seljordsvannet til campingplassen nedenfor Bø. Da valgte jeg å bruke en av de eldre Pelican-kanoene som er noe lettere og smalere. Det var solopadling, så hadde ikke behov for så stor å brei båt.

Men Ally-kanoene som definitivt er best i elv er jo ganske breie de også..

 

Skal pade på Femundselva (Tryseilelva) fra Elvbrua og nedover i sommer, og det blir mest sannsynlig med Haslekanoer..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...