Fru Jacobsen Startet 8.Januar.2013 Del på Facebook Startet 8.Januar.2013 Har overopphetet to sylindre og må skifte ventiler, er det de samme som på SBC bilmotorene? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
TPBS-277 Svart 8.Januar.2013 Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Jepp.same shitt new wrapping. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TPBS-277 Svart 8.Januar.2013 Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 bare mål diameter på skål,aksel og sete vinkel.Så får du nye fra en amcar deleforhandler til en mye billigere pris. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Båten ligger i Florida så der er tilgangen til billige deler grei, men takk for info :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 8.Januar.2013 Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Det finnes et utall varianter av topper til disse motorene med forskjellig stammediameter og ventildiameter. Vet du årsmodell er det lettere men hvis du kan få lest av støpenummeret på toppen (under ventildekselet) er du sikker. Skal du importere denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Neida det er en båt jeg har der borte, var litt uforsiktig med noen sandbanker så det ble litt dårlig kjøling. Men bare jeg vet at det er samme som til bil så har jeg fått tak i ventilene Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 8.Januar.2013 Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Det er mange som sverger til rustfrie ventiler men det er ikke standard fra merc. Med kompressor er det greit med litt grommere saker og da særlig på eksossiden. Inconel (en nikkel-legering) er da det som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fru Jacobsen Svart 8.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Har det egentlig noe for seg? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 8.Januar.2013 Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Vet du årsmodell er det lettere men hvis du kan få lest av støpenummeret på toppen (under ventildekselet) er du sikker. Skal du importere denne motoren? Njaei? Støpenummeret sier vel ingenting om ventilstørrelser. Samme støp ble benyttet til en rekke maskineringsvarianter. Du må se etter partnummeret som står stemplett inn i framkant av toppen Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 8.Januar.2013 Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Ikke på en standard motor men i høy-ytelsesmotorer er det slike forbedringer som gjør at motorene tåler høy effekt (og dermed varme) over noe tid. Lav vekt på bevegelige deler er nødvendig ved høyere turtall men en smallblock tåler i utgangspunktet opp mot 6000rpm uten videre. Ikke hele tiden men i korte drag. Nå er det mange ting som må endres for å kunne både tåle og ha nytte av høyere turtall enn 5000. For å øke motoreffekten trengs enten større stempelareal og dermed plass til større ventiler, økt turtall eller overlading. Det siste er mest vanlig i båtmotorer ettersom du ikke har mer enn ett gir. Overlading gir økt temperatur i brennkammer og eksos, derfor brukes ventiler som tåler høy temp. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 8.Januar.2013 Del på Facebook Svart 8.Januar.2013 Njaei? Støpenummeret sier vel ingenting om ventilstørrelser. Samme støp ble benyttet til en rekke maskineringsvarianter. Du må se etter partnummeret som står stemplett inn i framkant av toppen Du har noe rett i det, men de aller fleste topper ble kun levert med en ventilstørrelse. De fleste topper har ikke slått inn noe nummer heller, de kan kun identifiseres vha støpenummeret. http://www.castingnumbers.info/site/browse/m/Chevrolet/c/Cylinder_Heads/p/6 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.