frsnd1 Startet 9.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2013 Hei. Eg har en Barracuda 17. For de som ikkje kjenner båten er dette en relativt smal 17 fots speedbåt med ganske bra V-skrog. Motoren er en suzuki DT85 fra ca 1992. I dag har eg en alu propell med 17" stigning, får ca 5500 rpm (om turtelleren er korrekt da??) og ca 30+ knop, eg meinar sjølv dette er for lite fart i forhold til båt og motor. Ved første test av riggen drog båten lett opp, for langt opp, det resulterte i chinwalk. Eg heva da motoren et hakk på akterspeilet og den oppførte seg mykje finare etterpå. Det kjennes ut som båten ved fullt pådrag vil ha meir trim, får trimma den ut et stykke og farten stiger javnt, men etter kvart slipper propellen vannet og ruser seg opp.. Eg trur det er fleire knop å hente med en propell som sitter bedre i vatnet. Spørsmålet til forumet blir da, hvilken propell tror dere vil passe meg best? stigning og type? hvilke propeller sitter best i vatnet? Har sjølv troa på ballistic med 19" stigning, men ønsker litt meninger fra andre da stålpropell er relativt dyre greier. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2013 Har selv ballistic 19" og er fornøyd. Kan trimme myye lengre enn min gamle alu-propell.. Fikk bare 1-2 knop ekstra da.. Bestilte fra USA og kom da på Ca 3500.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.