Runner1 Startet 9.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2013 Jeg har en GibSea 116 1986 modell og holder for tiden på med oppgradering av det elektriske anlegget. Utfordringen jeg har støtt på består i at det finnes ikke noe skjema/tegning over anlegget bortsett fra det interne for motoren. Dersom noen skulle inneha et slikt skjema vil jeg være takknemlig for en kopi eventuelt informasjon om hvoe et slikt skjema kan skaffes fra. Vennlig hilsen Einar. S/Y RUNNER Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Om du har og kan bruke Autocad har jeg et fint skjema som kan tilpasses Kommentar fra moderator: Mulig det er dette som ligger i arkivet:https://baatplassen.no/i/topic/93-kabeldiagram-for-bt-eksempel-inkl-autocad/ Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Om du har og kan bruke Autocad ... Eller kanskje du kan bruke DesignWorks som ligger i dokumentarkivet her på BP? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Om jeg ikke missforstår trådstarter helt, så er han på jakt etter et ferdig skjema om hvordan ting er koblet i eksisterende båt og ikke på jakt etter et program som kan tegne et skjema på det nye annlegget han legger opp. Om jeg har rett, vil jeg vel si at selv om du skulle finne et slikt originalt skjema, vil du nok bare komme en liten bit på vei. Mye er nok endret og lagt til siden '86, så jeg misstenker at du må bite i det sure eplet og bare lete deg frem kabel for kabel og håpe du tenker rett. Alternativt så er det å røske ut alt og starte helt fra bunn, men da bør du enten ha veldig godt tid eller peiling. Selv har jeg en båt fra '87 og har vurdert å koble om alt en rekke ganger.... Problemet er at jeg er alt for glad i å bruke skuta og da blir det til at jeg flekker videre på det gamle i stedet for å legge opp alt nytt. Selv med tilgang til det latterlig dyre Autocad, har jeg ingen intensjoner om å gidde å tegne opp hele det elektriske annlegget i båten med det programmet. Jeg merker kabler etter hvert som jeg finner ut hvor de går og hva de er til og det får holde. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Zach Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 ... har jeg et fint skjema som kan tilpasses Så da er det kanskje ikke et skjema som er i "nærheten" av det trådstarter etterlyser, og som jeg trodde. Sitér dette innlegget Link to post
NorSiglar Svart 12.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2013 Hei, Norsiglar er 84 modellen av GibSea 116. Har ikke tegninger på lednings nettet (4 genrasjoner og masse modifikasjoner), men deler av det originale nettet er der. Noe spesielt du lurer på hvordan er koblet? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 (redigert) Hei, Ja tanken var at trådstarter kunne få en autocadfil som han kunne redigere og tegne på selv. Dette var jo til en båt jeg bygde selv, men alle mine båter pleier jo og få noen nye digngser som må tegnes inn etterhvert (Det er dette som det ble henvist til som ligger i arkivet) Redigert 14.Januar.2013 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 14.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2013 Hei. Sjekket med en kompis som har en GibSea 116. Han har koblingskjema i båten, og kan skaffe deg en kopi. Men det må bli neste gang han er en tur i båten. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.