Jump to content

Elektrisk koblingsskjema for Gib'Sea 116 1986 modell?

Runner1

Recommended Posts

Jeg har en GibSea 116 1986 modell og holder for tiden på med oppgradering av det elektriske anlegget.

Utfordringen jeg har støtt på består i at det finnes ikke noe skjema/tegning over anlegget bortsett fra det interne for motoren.

Dersom noen skulle inneha et slikt skjema vil jeg være takknemlig for en kopi eventuelt informasjon om hvoe et slikt skjema kan skaffes fra.

Vennlig hilsen

Einar.

S/Y RUNNER

Om jeg ikke missforstår trådstarter helt, så er han på jakt etter et ferdig skjema om hvordan ting er koblet i eksisterende båt og ikke på jakt etter et program som kan tegne et skjema på det nye annlegget han legger opp.

Om jeg har rett, vil jeg vel si at selv om du skulle finne et slikt originalt skjema, vil du nok bare komme en liten bit på vei. Mye er nok endret og lagt til siden '86, så jeg misstenker at du må bite i det sure eplet og bare lete deg frem kabel for kabel og håpe du tenker rett.

Alternativt så er det å røske ut alt og starte helt fra bunn, men da bør du enten ha veldig godt tid eller peiling.

Selv har jeg en båt fra '87 og har vurdert å koble om alt en rekke ganger.... Problemet er at jeg er alt for glad i å bruke skuta og da blir det til at jeg flekker videre på det gamle i stedet for å legge opp alt nytt.

Selv med tilgang til det latterlig dyre Autocad, har jeg ingen intensjoner om å gidde å tegne opp hele det elektriske annlegget i båten med det programmet.

Jeg merker kabler etter hvert som jeg finner ut hvor de går og hva de er til og det får holde.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...