Gespen Startet 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Januar.2013 Jaja har kjøpt en gammel, men go maxi stygg som f... Holder på og oppgradere denne til og bli en "svane" hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 10.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Bilder kommer. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Et dette starten på en prosjekttråd? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Gratulerer med ny båt, og vi håper på en prosjekttråd Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Grattis! Bilder er gøy. :) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Gespen Svart 10.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Litt treg med bildene, kommer. Etter allt jeg har kjøpt inn av utstyr osv burde det bli et prosjekt, har gjort mye med den allerede i høst har tatt en del bilder så jeg gleder meg til jeg får de ut her må bare få dem ut av mobilen inn på en app. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 (redigert) Så du mener det er mulig å lage en jomfru ut av en gammel hore! skal bli spennende å se ... Sorry! var ikke meningen å ta motet fra deg. Redigert 10.Januar.2013 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Gratulerer med seilbåt og velkommen i klubben for oss med gamle båter som får et nytt liv. Er det din første seilbåt? Jeg,med flere, ser frem til å få en rikholdig prosjekttråd å følge. Av egenerfaring så er det mye god hjelp å få her, og ikke minst lager du en rikholdig tråd, så inspirerer du andre til å tørre å gjøre det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Janniz Svart 10.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2013 Grattis med ny seilbåt :-)) Ser fram til bilder :-)) Mvh Janniz. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Båten ser sånn ut, fikk med barhyllen også Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Her er litt arbeid jeg gjorde i høst oljet teak innredning. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Sterio: https://baatplassen.no/i/topic/97244-min-nye-bt-maxi-84/ Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Gratulerer med ny båt Dette blir spennende. Hvilken type/størrelse på motor ? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Orginal volvo penta md7a 13.4 hk saltvannkjølt fra 1978. Det er seildrev 110s. motor er Overhalt i 09. Starter veldig fort går som en klokke og ingen olje forbruk heller ingen røyk. Men jeg stoler ikke på den, er litt motorskyndig men ikke på båtmotor men for meg virker det som ingen stor komplisert motor.ellers Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Holder på ok skifte benkeplate,forrige eier hadde en tynnplate i rustfri stål oppå gammel benkplate, bruker baderomsplate, har hørt at det er tingen Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Nei disse motorene er ikke spesielt kompliserte. Jeg har seilbåt i samme størrelse som din, det er en Jeanneau Aquila 28 fot fra 1981. Nå står jeg foran et motorbytte som skal gjøres til våren, Mulig det blir en ny prosjekt-tråd om dette. Ut med en 1 syl. Yanmar 12 hk fra 1981 og inn med en ny Kubota 3 syl. 21 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Her er fra en annen maxi, tenker jeg vil at det skal se noe lignende ut. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Er det aksling eller seildrev? Kan jeg spørre om hvor mye du må ut med for en ny motor pluss arb/utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Holder også på med og få aggregat i kjøleboksen, tenker jeg må isolere rundt den og i bunn litt bedre det er jo bare gammel isopor nå, har kjøpt ferdig pakke hos maritim 4 båtpenger, bruker lite amp, så da kan jeg holde mat og drikke(øl) kald lenge, har en forbruksbank på 2 stk 65 amper timer. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Her ser dere boksen med orginal isoporen rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Jeg var veldig heldig, kom over en ny motor ferdig marinisert som hadde stått bortgjemt på et lager siste 4 år. Jeg betalte 30.000,- for den med gear, jeg har strak aksel. Beta Marine har nå tilbud på samme motor til 55.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Er det et Isoterm agg. du har kjøpt. Jeg har det og er kjempeforøyd Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Ja her er den classic tror jeg med o fordamper og bunn så jeg kan få isbiter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.