Choaker Startet 13.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2013 Hei, jeg tok på meg og pusse opp svigermors jolle. Den hadde ligget ute i hagen til svigermor i flere år uten og bli brukt. Tenkte da at det hadde vært morsomt for barn og voksne og få brukt den, så tok den med hjem. På første inntrykk så den fin ut, så satt på en liten motor og sjøsatte den. Det gikk ikke mer enn 50 meter før jeg måtte snu, da den lakk som en sil Da var det bare å finne hullet å lappe den tenkte jeg , men så lett var det ikke. Jeg fant en stor sprekk på kjølen, som jeg utbedret. Jeg pusset ned til det var 1 mm igjen og støpte opp ny kjøl. Det som la seg over bunnstoffet skulle uansett slipes bort igjen. Men etterhvert som jeg pusset kom det fler og fler små hull og sprekker fram Så jeg valgte å pusse ned hele bunnen. Det endte med 11 reparasjoner. Jeg måtte støpe nytt feste til kroken også, da det gamle var knust. Her er alt ferdig støpt og pusset og klart for lakk. Fikk tak i polyester med hvite pigmenter gjennom svigerfar. Så slapp jeg å kjøpe polyuretan lakk. Passet også på å sette på nytt vannfast akterspeil. Her er første strøk med lakk. 2. strøk. Her hadde jeg først tatt på epoxy primer og noen dager etter lagt på bunnstoff. Da var båten ferdig og påmontert motor. Dette ble gjort i våres og båten var helt tett og fin hele sommeren selv på bølge hopp. Svigermor er også fornøyd med båten. selv om ho ikke liker sjølivet Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 13.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2013 Flott prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 13.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2013 Veldig bra jobb! :-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Choaker Svart 13.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2013 Takk for det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.