Jump to content

Dieselpumpa på bmc 1.5 lekker i gasshendel, hvordan reparere?


mah

Recommended Posts

Det ligger veldig mye om CAV i arkivet. Antar at det er en DPA pumpe du har.
Gasshendelen tettes med 2 o-ringer og for å bytte de må akslingen trekkes ut fra innsiden. Det innebærer at det firkantede huset må demonteres. Bytt o-ringene på stopphendelen også når du først har fjernet huset.
Jobben er fiklete pga fjærer inni der som er vanskelige å demontere/montere. Spes. om pumpen sitter på motoren.

Du må også regne med å bytte den firkantede pakningen for huset skal det bli tett etterpå.

Og selvsagt vært ytterst nøye slik at det ikke kommer forurensing inn i pumpen.

 

NB: Ikke la pumpen stå lenge ute å være fylt med diesel, mengderegulator og stempler har en tendens til å sette seg.

Om motoren har stått lenge så sjekk for sikkerhets skyld at mengderegulator kan beveges fritt før du monterer huset. Stemplene får du ikke sjekket, om de har satt seg må høytrykksdelen av pumpen demonteres.

Link to post
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...