glalaksen Startet 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2013 Hei skla gjøre et forsøk på å bytte ut mitt gamle Furuno FE 400 med et annet gammelt lodd jeg har fra AEG. Begge har 50 htz svinger og en på teknisk hos Furuno mente dette ikke burde gå greit. Det jeg lurer på nå er om hva som skjer om jeg kobler ledningene på giveren feil på loddet? kan jeg ødelegge noe, kanskje det er samme hvordan ledningene er koblet, eller får jeg ikke signal ghvis de er byttet om??? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Jeg ville bare prøvd. Det er jo vekselstrøm så kan vel ikke skje så mye galt. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Du burde sjekke om ekkoloddene har omentrent samme effekt. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 17.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Nå har jeg prøvd. Ved kai så er litt vanskelig å sjekke signalene. Så jeg lrer på om det er like gode signaler uansett hva slags vei jeg setter ledningene.. Hvordan sjekker jeg effekten? Og hvorfor er det viktig? Her fint lite peiling på dette.. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Får du bunn uansett hvordan du kobler? Det bør være litt dybde der du sjekker. Feks 10-20 meter. Hva slags lodd er det? Digital eller papir? Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 17.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Har loddet kontakten nå. Loddet viser 3,2 meter dybde ved kai (hadde ikke tid å stikke ut i kveld) Bildet endrer seg når jeg stiller på loddet så det ser ut som det kan går bra. Får se når jeg kommer meg på havet og det finner fisk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.