Brym Startet 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2013 Kan noen si meg noe om denne motoren? Har ikke erfaring med denne og vurderer båten, har noen info om båten så er det også flott men hovedsakelig motoren da jeg skal se på båten selv. http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=38902670&fav=3090391&page=1 Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 (redigert) Hei. Var selv og kikket på den på søndag, jeg bor på Jørpeland. Jeg snakket med tidligere eier av båten i dag, han var kjempe fornøyd med båten, men var uheldig på vei hjem fra Stavanger til Tau en kveld og skadet hekk aggregatet. Dette har blitt sveiset opp igjenn og skal nå være tipp topp iflg nåværende eiers sønn. Han som eier båten nå betalte MYE for båten for 2-3 år siden, og har fikset en del på den. Mvh Odd Arild Redigert 16.Januar.2013 av OddArild (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Ford/sabb er en ford motor gjerne av 27** serien marinisert av sabb. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Brym Svart 16.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Syns bare motoren virket litt i det mindste laget, har hørt at halco bør gjør over 20 knop. Siden dette er samme skråg gjelder vel de samme "stalltips" for å få den til å gå økonomisk? Ser den har turbo og da må det vel være mulig å "jazze" den opp litt :-) Drevet er jo bra greier så det hadde vært morro å vite hvilke motorer/gir som passer til det hvis eventuelt motorbytte blir aktuelt. Er det sånn å forstå at ford/sabb og ford/mermaid er samme opplegg? Motoren er ford, og sabb eller mermaid står for mariniseringen? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Er det sånn å forstå at ford/sabb og ford/mermaid er samme opplegg? Motoren er ford, og sabb eller mermaid står for mariniseringen? Det er helt korrekt. Det er muligheter for å hente mer ut av disse motorene og når det gjelder drevet så er det uten girkasse, altså en rein overføring. Man må ha motor med girkasse (blir en tung motorpakke) koblet opp mot drevet. Man har altså muligheter for å koble forskjellige motor/gir pakker på stern powr dreva. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Brym Svart 17.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Må bare kvitte meg med denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39338477 slik at jeg får plass til et nytt glis i lundsvågen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.