Diddn Startet 17.Januar.2013 Del på Facebook Startet 17.Januar.2013 Som tittelen sier så lurer jeg på om det er noen som vet nøyaktig innstilling av blandingsskruen på en Johnson GT 10 88mod eller om tomgangsjusteringen er individuelt fra forgasser til forgasser på disse motorene? Takker så mye for svar på forhånd Mvh Diddn Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 17.Januar.2013 Del på Facebook Svart 17.Januar.2013 På generelt grunnlag: På de fleste forgassere jeg har vært borti, er blandingsskruen stilt mellom 2 1/2 til 3 1/2 omdreininger ut fra helt innskrudd. Så kan en prøve å finjustere litt inn og ut mens motoren sviver på tomgang, og se om en finner et "sweet-spot" der motoren går spesielt lett og fint. Hører du ikke noen forskjell, ville jeg prøvd meg på 3 omdreininger ut. Ville forsøkt det, hvis ikke noen sitter på en verkstedmanual som forteller annet. Og håpe på at ikke noen har fiklet med forgasseren for å "optimalisere"/trimme den på annet vis... Da kan det være et h...... å få den til å gå som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.