Astor Startet 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2013 Vintertiden er tiden man kan drømme seg bort og planlegge. Vi planlegger sommerferien 2013. Aller helst lik den vi hadde i 2012. Vi starter i midten av juni og drar trolig nedover Bestkusten. Målet er ikke å komme langt men heller å nyte tiden vi er underveis og ombord. Steder vi vil innom er Strømstad, Resø, Fjellbacka og Hunnebostrand. Kannskje vi går til Smøgen og snur der. Vi drar i en tid hvor livet er rolig i havnene. Mange tyske, danske og eldre svensker beveger seg rundt på denne tiden. Også båtfamilier selvfølgelig, men tiden før sommerferien bærer preg av lite stress. Minuset på denne årstiden er kaldt badevann hvis ikke varmen har slått til tidligere i sesongen. Vi drar til Båtmessan snart og tegner nytt medlemskap i Kryssarklubben. Gjestehavner og ligge på svai er blitt vår modell. Men finner vi en koselig uthavn hvor vi kan longside er dette topp. På hjemveien er Halden og Skjærhalden koslige stopp. Nå krysser vi alt vi har får at været skal slå til i juni nok en gang. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Hvor er bildet tatt? Fikk et stort sug etter båttur :-) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Hvor lenge er du ute da? Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 (redigert) Vi starter også ferien i juni og regner med å reise av gårde den 10. Ferden går til Vestlandet med en ukes stopp i Haugesundsdistriktet hvor vi har utplassert noe famile. Tar videre turen til Bergen hvor vi planlegger å ligge et par-tre dager. Blir borte i 5 uker og satser på brukbart vær og god seilevind. Er i ferd med å montere ny antennemast bak på båten med DAB/ICE/WIFI/GPS så jeg regner med at vi skal kunne få tilgang til værmeldinger og annen info om kino, revyer, fastivaler og restauranter underveis. Legger ved noen bilder fra september som viser Tønsberg, Arendal og Lillesand. Redigert 19.Januar.2013 av Dahling (see edit history) Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Zitt Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 (redigert) Har du aldri latt deg friste av en tur til Vestlandet, om ikke annet for litt miljøforandring? Så kjent og kjær som du er her på Baatplassen er jeg sikker på at du vil bli godt tatt imot! Go West, og lag en turtråd! Se der ja, der kom Dahling meg i forkjøpet! Redigert 19.Januar.2013 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Jeg er fra vestlandet, men vi planlegger i år vår første tur til dk og svg kysten i år, mao noe av det samme område som dere Astor. Vi håper på noe av det samme rolige miljøet som dere er ute etter, men i andre enden av skole ferien, nemlig August. Men vi er usikre på om det holder stikk, siden vi ikke har vært der før, og er usikkre på når danskene, svenskene, og tyskerne ferierer. Er det håp i August, eller er det fortsatt full ferienstress modus da ? Er generelt litt spent på folketettheten , da vi jo er vandt med god plass her på vestlandet.. Vestlandet er forøvrig ett bra sted å feriere det, men kan ikke huske å ha hatt badetemperaturer i det hele tatt de 3 siste åra.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Gespen Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Vi skal seile fra bergen og nedover til stavanger, vi har 2 uker så det blir kansje at vi snur ved haugesund, vi tar det helt rolig har 2 små unger med. Dette blir rundt fellesferien. I august blir det shetland med brødre og far. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Men vi er usikre på om det holder stikk, siden vi ikke har vært der før, og er usikkre på når danskene, svenskene, og tyskerne ferierer. Er det håp i August, eller er det fortsatt full ferienstress modus da ? Er generelt litt spent på folketettheten , da vi jo er vandt med god plass her på vestlandet.. Vi hadde siste delen av ferien sent i fjor. Vi dro nedover mot Sverige 6. august for å tilbringe to uker på vestkysten. Det var god plass overalt, og spesielt den andre uka var det rolig hvor enn vi gikk. Men vær klar over at rundt de tider er det mye som stenger for sommeren rundt omkring. Bryggekiosker osv. stengte søndag 12. august flere steder i fjor. Gjorde ikke meg noe, men ungene syntes nok at det var litt i overkant stille. :-) For min del drømmer jeg om å ta båten på en lengre ferie på vestlandet, men det blir ikke i år. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Astor Svart 19.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Hvor er bildet tatt? Fikk et stort sug etter båttur :-) Hamburgsund. Et nydelig stedsom bør ferdes i laaaangsooom fart. Hvor lenge er du ute da? Som pensjonist burde jeg vært utpå hele sommeren, men må nok tilpasse meg fruens ferie. Båtferien blir på 17 dager i år. Det betyr lite i og med at vi nesten hele sommeren bor i båten. Klager ikke vi. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 19.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Jeg er fra vestlandet, men vi planlegger i år vår første tur til dk og svg kysten i år, mao noe av det samme område som dere Astor. Vi håper på noe av det samme rolige miljøet som dere er ute etter, men i andre enden av skole ferien, nemlig August. Men vi er usikre på om det holder stikk, siden vi ikke har vært der før, og er usikkre på når danskene, svenskene, og tyskerne ferierer. Er det håp i August, eller er det fortsatt full ferienstress modus da ? Er generelt litt spent på folketettheten , da vi jo er vandt med god plass her på vestlandet.. Vestlandet er forøvrig ett bra sted å feriere det, men kan ikke huske å ha hatt badetemperaturer i det hele tatt de 3 siste åra.. Vi har dratt på den tiden du sikter til tidligere og det er alltid suksess. Bedre badetemeperatur pleier det også å være. Har du aldri latt deg friste av en tur til Vestlandet, om ikke annet for litt miljøforandring?Så kjent og kjær som du er her på Baatplassen er jeg sikker på at du vil bli godt tatt imot! Go West, og lag en turtråd! Se der ja, der kom Dahling meg i forkjøpet! Vær du sikker på at Vestlandet lokker. Fruen er fra Nord-Møre og Kristiansund er hoverdmålet. Men vi må nok vente et par år til. Jeg gleder meg skikkelig til en tur oppover...... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 19.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Halden blir ofte glemt i vår iver til å komme til Strømstad. har man barn med kan en tur opp til Fredrikstan festning være morsomt. Vi møtte alle aldersgrupper da vi besøkte Allsang på Grensen. Minibuss gikk hvert kvarter fra gjestehavna til en billig penge. Innseilinga til Halden under Svinesundsbroene er spennede. Her er det som oftest litt strøm men ikke mer enn at enn kan nyte det vakre landskapet rundt. Ser man på huskeboka mi som også har Baatplassdenemblem sp har jeg klistret et styrbord og ett babord merke. Den indikerer at jeg kjører med leden. Når jeg går ut så snur jeg boka på hode. Da husker jeg alltid på hvor jeg skal gå i forhold til merkingen i leden. Det er bare å lene seg tilbake og nyte naturen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bert Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Enig flott lanskap opp mot Halden. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Klassifisert opp til meget flott Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
bert Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Hehe smart med den huske boka . Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Etter at vi fikk oss båt i august så har vi frem til nå vært flittige i Ryfylke fjordene.Så sommerens "store" tur går nok nordover fra Stavanger til Haugesund, Bømlo og videre oppover til Bergen. Får ta det litt som det kommer og litt etter vær og vind. Før dette fortsetter vi med helgeturer i Ryfylke hele vinteren og våren. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Ett gammelt vinter bilde. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 "All in" legger kursen på vestfolds øyrike uke 29 og 30. Tror Tjøme/Nøtterøy har mye å by på. Sist sommer dundret vi bare rett forbi og ned til Kragerø. Men vær og vind bestemmer hvor lenge på hvert sted. Med oppgradert båtplass til 4 meter, kan det faktisk hende at ferien blir med ny båt også;-) dessverre ikke stor nok plass til en Trawler. God sommerplanlegging alle Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Nøtterøy og Tjøme har mye å by på. En sommerferie der er absolutt å anbefale. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
JGH Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 (redigert) Satser på å begynne ferien 21. juni, da går turen heilt inn til Bergen og konsert 22.juni med Beth Hart og Joe Bonamassa. Deretter er det ca 10 dager med seiling, Shetland om veret og matrosene er enige. Deretter går turen til Skånevik for Bluesfestivalen. Vil ha ferie tidlig i år for å få lange, lyse dagar. Redigert 19.Januar.2013 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Lovart låring Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Jeg får desverre litt oppstykket ferie denne sommeren. Men, jeg skal ha en uke etter treffhelgen, helgen før st.Hans, og den skal selvsagt tilbringes i baaten. Og da blir det vel en tur til grebbestad eller liknende. Planen er egentlig å dra den veien nesa peker, og hvor været er best. med eller uten gutkvælpen på 3.5 år innen den tid Forhåpentlig vis med. Ellers så håper jeg at årets treff er med i vurderingen av evt. planlagte treff å besøke. Det var hyggelig å treffe deg ved fjordårets treff Astor! Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Tom Rør Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Vi tar som de siste år turen nedover svenskekysten, og går over til Læsø. Forhåpentligvis blir det noen flere danske havner i løpet av ferien også. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 19.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Vestlandet er ikkje så langt unna. Når du er pensjonist, så kan no frua kome etter. Bruker du ei veke, så er du på nordmøre. Frua kjem med fly til Kristiansund, så har de mykje tid sørover Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Er inne på tanken, Sunnmøre. Norge og Vestlandet har mye å by på. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.