OddArild Startet 22.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 22.Januar.2013 (redigert) Hei. 22` Plast snekke. Imens jeg kikker etter familiebåt så vill jeg fikse opp fiskebåten som har hatt plastpest. Jeg kjøpte den som den står, ferdig nedslipt og plastpesten skal være vekke. Hvordan enklest bygge opp igjenn for og få den sjødyktig? Jeg bryr meg ikke om utseende eller noe sånt. Det har heller ikke blitt slipt så langt inn at jeg kan se lys gjennom skroget, utenom en plass, der må jeg vell lappe med glassfiber? (kan så vidt se lys gjennom når jeg lyser med lykta på.) Supert om dere kan legge ved linker til produktene jeg trenger og kjøpe, Gjerne biltema. Billigst og enklest mulig. Tips mottas med stor takk, båten har stått stilt for lenge nå, og jeg vill fiske. Mvh Odd Arild Redigert 22.Januar.2013 av OddArild (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 22.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2013 Jeg bygget min oppigjen med epoksy fra alvøen marina utenfor bergen. merket var nm epoksy.Tror ikke det var den billigste epoksyen,men skal visstnok være av god kavalitet. Mener det gikk for snaue 15.000 i epoksy,og 7 paller med arbeidslyst..brukte vel ca 4000 på en skikkelig eksentersliper...det må du nesten ha. bor du i bergensområdet,kan du låne den. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
index Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 I utgangspunktet er det vel bare å sparkle opp igjen ujevnhetene (epoxysparkel anbefales men siden hele båten er laget av polyester burde vel polyestersparkel også fungere helt OK?), slipe den slett og grunne fire-fem strøk med antipest primer før bunnstoff. Er laminatet mistenkelig tynt noen steder så kan noen lag med duk og polyester være lurt. Du kan selvsagt bygge opp igjen med epoxy, men som du ser over så blir det dyrt og kanskje litt overkill for en slik bruksbåt. At du ser lys gjennom sier ikke noe som helst, polyesteren slipper gjennom lys uansett tykkelse. Det er gelcoat og evt. innvendig topcoat som stopper lysgjennomgang... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.