Jump to content

Transport av motor, Volvo MD21, fra Skien til Haugesund


Tarsis

Recommended Posts

Eg har starta med motor overhalings prosjekt i haust. Første tiltak var å fjerne knekt bolt til girkasse festet. Vil sterkt frå råda bruk av grisep… :sad:

Knekt feste på blokka var resultatet, og det er berre 3 fester totalt. Så nå har eg hand på ein delemotor.

Den er i Skien og eg skulle ha transportert den til Stord eller Haugesund.

 

Trenger råd til kor eg kan få billig transport.

 

p1040780-2.jpg

Link to post
Share on other sites

La ut tilsvarende, dog for en påhengsmotor (på 180 kg) fra Oslo til Bergen på mittanbud.no, fikk mange henvendelser fra fraktfirmaer som skulle samme veien og hadde litt ekstra plass, verdt å prøve. Veldig varierende hva de skulle ha for jobben da, alt fra 1500 til 4000.

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
Svart (redigert)

Oppdatering (skriving er ikkje mi sterke side):

 

Eg henta tilslutt motoren sjølv, hadde ein fantastisk tur over Haukelid. Det var -28 grader på Haukelid, bilen fungert fint, heldigvis.

 

Motoren er nå demontert og rensa, den var full av vatn og olje blandet sammen til ein graut nesten som sennep.

 

Eg la den i eit bad med 40 l varmt vatn og 2 flasker kraftvask og litt kaustisk soda. Al malingen forsvan og er nå rein og fin. Alle bevegelige deler skal være fra den orginale motoren. Dette leverte eg til Auto23 i Bergen for kontroll.

 

Den er nå tilbake i garasjen og eg gler meg til monteringen.

 

bilde

 

 

bilde

Redigert av Tarsis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...