ingelinn Startet 24.Januar.2013 Del på Facebook Startet 24.Januar.2013 lurer på hvilket støpsel som brukes på landstrømskabelen på bavaria(som plugges i båten) og hvor man får tak i en slik ? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.Januar.2013 Del på Facebook Svart 24.Januar.2013 Jeg tipper at en telefon til Lunde motor vil gi deg et kjapt svar på dette, selv om jeg vil tro at andre bavariaeiere vil kunne svare deg her. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Eureka Svart 24.Januar.2013 Del på Facebook Svart 24.Januar.2013 Det beror nok på hvilket merke det er på landstrømanlegget og det kan jo hende det varierer fra modell til modell og årgang, tross samme båtfabrikk. Både Defa og Ctek har hver sine typer inntak. Calix tror jeg også har sitt. Så ta også en titt etter produsentmerke på anlegget. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 24.Januar.2013 Del på Facebook Svart 24.Januar.2013 (redigert) Er litt usikker på nyere Bavaria, en periode brukt de vel vanlig 16A kontakt. Eldre modeller bruker det Seatronic kaller for mod usa. http://www.seatronic.no/landstrom-kontakter-c-81_141 Redigert 24.Januar.2013 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
ingelinn Svart 25.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 takker for svar, vurderte å bestille ny seilbåt. tenkte å spar litt på ikke å kjøpe med startpakke hvor bla. landstrømskabel inngår men skaffe det selv.men så ble jeg litt usikker på hvilken type støpsel er det egentlig som brukes Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Dette må du nok forklare nærmere... Skal du bestille en kliss ny seilbåt uten landstrømpakke? og hvor mye sparer du da? Husk at landstrømpakke består av mye mer enn selve kabelen i land. Det er kabel, inntak, interkabel mellom inntak og sikringsskap, internkabler videre til alle sikkontakter. Jeg holder på å legge opp CTEK landstrøm, plug and play, i min seilbåt. Jeg havner på en pris på 10tusen, uten lader. med 3 single kontakter og en dobbel. -og mange mange meter med internkabler. -men det er mulig at jeg missforstår hva du mener. Sitér dette innlegget Link to post
ingelinn Svart 25.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 eureka du missforstår nok litt ja ,alt er ferdig koblet opp i båten,trenger bare kabel. startpakke: l.kabel,4 fendere,noen liter diesel,gasskobling sum 9000,syns det var litt dyrt Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 ja, det var det jeg fikk en følelse av, at jeg missforstod. En god landstrømkabel på 20 meter koster mellom 1500 og 2000 kr. fendere er vel hundre kroner stykke på tilbud. Dette er nok avanseprodukt for forhandler.. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Kabelen kan du jo ordne når du får båten. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
kavset Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Om du bestiller ny båt kan du vel spesifisere hvilen type plugg du vil ha selv skulle en tro? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Om du bestiller ny båt kan du vel spesifisere hvilen type plugg du vil ha selv skulle en tro? Bavaria er vel "hyllevare", så det er nok litt vanskeligere å velge fritt på slikt derfra. Uansett hvilken type de setter på, så vil det være mulig å få kjøpt støpsel av riktig type. Ikke ta dette som noe kritikk av Bavaria. Samlebåndet ble funnet opp for mange år siden og er en kostnadseffektiv produksjonmetode som ikke nødvendigvis leverer et mye dårligere produkt enn andre produksjonsmetoder. Var det ikke han gamle Henry Ford som sa. Du kan få denne i akkurat den fargen du ønsker, så lenge det er sort. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Startpakken du nevner, inneholder jo litt forskjellige ting. Er du nevenyttig og kan montere selv eller må du kjøpe kompetansen? Gasskoblingen, er det bare hodet eller en større del av systemet? Ta en runde på (norske) nettbutikker og se hva du må betale for innkjøpet selv og vurder så hvordan det er med monteringskompetanen. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Var det ikke han gamle Henry Ford som sa. Du kan få denne i akkurat den fargen du ønsker, så lenge det er sort. For å spore helt av. Sort var en av de fargene du ikke kunne få T-Forden i de første årene. Senere ble de sorte. Man har heller aldri funne belegg for at salige Henry uttalte de berømte ordene du nevner. Den starpakke er vel helt naturlig å forhandle inn som en del av rabatten. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Free Lillehammer Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Den starpakke er vel helt naturlig å forhandle inn som en del av rabatten. Ingen dum ide! Dette er typisk elementer forhandlerne kan ha en del fortjeneste på og derfor har slingring. Sitér dette innlegget Link to post
ingelinn Svart 25.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 som han lippert sier: det får bli noe man fikser etter at båten er levert ,seint å prute flere måneder etter at kontrakt er skrevet Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28284405 Denne er jo litt jålete, om du er det ;) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Slike kabler burde vært forbudt. Strømførende kabler bør se ut som strømførende kabler og ikke forveksles med tau. Dessuten er den kabelen kun brukandes til standard rundkontakt, og siden mange systemer leverer med egen kontakt, så funker den kun som skjøteledning. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 (redigert) Fantastiks annonse At det er tre orddelingsfeil i de tre første setningene skal jeg ikke henge meg opp i selv om jeg digger at annanas biter. Men at det at den er stil ful er viktigere enn å fortelle hvilken kvalitet det er på kabelen og om den er med eller uten jord er jo temmelig betegnende på en kabel til nesten 100,- pr meter. Han skriver jo at kabelen er på 2,5mm2 men ikke hvor mange ledere det er. Fantastisk... løp og kjøp så har du i det minste et synketau. RSL Redigert 25.Januar.2013 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
hegra Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 Ser for meg at noen strømbokser på brygga vil bli brukt til fortøyning ja Sitér dette innlegget Link to post
Tasle Svart 25.Januar.2013 Del på Facebook Svart 25.Januar.2013 2 x 2,5 kvadrat +j med CEE kontakter - 20 m - koster omlag 500-600 kroner. En vanlig overgangsplugg fra CEE til ordinær plugg/kontakt koster 100 kr eller der omkring. Biltema har både ferdige kabler og separate CEE-plugger av hunn- og hanntype. Hvis jeg forstår problemstillingen rett. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.Januar.2013 Del på Facebook Svart 26.Januar.2013 (redigert) Ville kjøpt meg en grei kabel med tidligere nevte kontakter Min erfaring tilsier det er disse som brukes de fleste steder på "sørlandet" i hvertfallHvis jeg ikke misforstod deg helt da Redigert 26.Januar.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
grawis Svart 26.Januar.2013 Del på Facebook Svart 26.Januar.2013 Trefase Philip Hauge-kontakter er tingen, ja! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Januar.2013 Del på Facebook Svart 26.Januar.2013 (redigert) Bavaria seilbåter bruke iallefall denne rundt 2005.. den kan kjøpes for 4-500 kroner, så får en 2,5mm2 gummikabel for noen hundrelapper og det en selv ønsker i andre enden av kabelen .. Kan være enig i at startpakken nok er noe dyr, så en kan fint ordne dette selv Redigert 26.Januar.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.