Ankermann Startet 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2005 (redigert) Hei alle sammen. Jeg ønsker å kjøpe en 24-26 fot båt med midtlugar... Har funnet noen aktuelle båter fra Rinker og Bayliner! Er det noen som har erfaring eller hørt noe om disse båtene og ikke minst de selskapene som importerer disse. American Yacht Norway, www.ayn.no Indux Trading, www.indux-trading.no Finnes det evt andre å anbefale ved import av båter? Er det noen som også har erfaring med Coastline Marine, www.coastlinemarine.no som er importør av Rinker til Norge. Takker for tilbakemeldinger. Redigert 20.Februar.2005 av Ankermann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 Hei alle sammen. Jeg ønsker å kjøpe en 24-26 fot båt med midtlugar... Har funnet noen aktuelle båter fra Ringer og Bayliner! Er det noen som har erfaring eller hørt noe om disse båtene og ikke minst de selskapene som importerer disse. American Yacht Norway, www.ayn.no Indux Trading, www.indux-trading.no Finnes det evt andre å anbefale ved import av båter? Er det noen som også har erfaring med Coastline Marine, www.coastlinemarine.no som er importør av Rinker til Norge. Takker for tilbakemeldinger. <{POST_SNAPBACK}> Tror det er skrevet mye her på forumet om de firmaene, ta et søk.. Det som jeg har fått med meg er at CE-godkjenning er kjempeviktig og kan fort bli dyrt hvis du må foreta dette selv. JOH Sitér dette innlegget Link to post
WESS Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Hei alle sammen. Jeg ønsker å kjøpe en 24-26 fot båt med midtlugar... Har funnet noen aktuelle båter fra Rinker og Bayliner! Er det noen som har erfaring eller hørt noe om disse båtene og ikke minst de selskapene som importerer disse. American Yacht Norway, www.ayn.no Indux Trading, www.indux-trading.no Finnes det evt andre å anbefale ved import av båter? Er det noen som også har erfaring med Coastline Marine, www.coastlinemarine.no som er importør av Rinker til Norge. Takker for tilbakemeldinger. Jeg har nylig kjøpt en Rinker 260 EC av Coastline Marine. Båten er levert nå for 1 måned siden (midt på vinteren - tenke seg til ) så da var det bare å pakke den inn å sette seg ned med en bunke med båtkataloger og vente på sommeren. Jeg har bare positive erfaringer så langt. Jeg ville registrere båten i Skipsregisterne for å stille sikkerhet i båten, og John har vært behjelpelig med dette, så nå er det i boks. Når det gjelder selve båten så har ikke vi klart å finne noen bedre alternativer til løsning i den prisklassen. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Jeg kjøpte Bayliner hos AYN (Rogeir Paulsen, Trondheim). Bare positivt å si om handelen. Ingen problemer hittil. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Nå er vel kanskje AYN konskurs, eller lagt ned eller noe, for på alle sine vidresalgsannonser på nettet nå så er det oppgitt ett annet firmanavn, Lauget AS el. Vær obs og les kontrakt, lenge før dere bestemmer dere. Veldig ofte er båtene som ligger på finn.no båter som også ligger på mange andre nettsteder i USA, så det kan godt hende den er solgt, uten at din "leverandør" har kjennskap til det. Ellers er Bayliner fine båten, i forhold til prisen så ikke se bort i fra det, selv om jeg nok kanskje hadde vurdert å heller betale litt mer for en som er i landet. I hvertfall så lenge du ikke selv har satt deg godt inn i kjøp, frakt og CE merking fra "over there" Lykke til! :) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Og i mange tilfeller er vel ikke disse "importørene/forhandlerne" annet enn agenter. Og det kan vel ikke sies for ofte: IKKE kjøp båt usett!! Sitér dette innlegget Link to post
Pettter Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Finn en selv i usa da vel.står jo tusen vis av dem på nettet.Like greit det vel?Enkelt og prute er det og.kan sikkert skaffe deg tlf nr til en normann som bor i Florida,han besiktiger og ordner frakt for deg.Helt problem fritt for meg.alt gikk på skinner. Sitér dette innlegget Link to post
Portofino53 Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Vil igjen reise en pekefinger når det gjelder CE-merking. Her er det mye rart. Husk du vil slite med å få CE godkjent en dieselmotor eldre enn 2003 mod. Dette på grunn av utslippskrav. Har hørt om båter som har blitt innportert til Norge og som ikke har fått CE-godkjenneing grunnet for gamle dieselmotorer. Da er det bare en ting å gjøre - nye motorer må inn før båten slippes fra toll-lager. En kan jo selv regne ut hvor dyrt det blir. Sitér dette innlegget Link to post
Pettter Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Kjøp en i usa med dårlige motorer og få kastet dem der.ta båten inn som en vedlegg 3 båt .Da slipper du toll lager.Eller kjøp 2 nye/brukte motorer i usa. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 ELLER kjøp en båt som er produsert i EU fra USA. Da slipper du unna med CE merkingen, såfremt til den er eldre enn 1998 mod. Jeg hentet min på Mallorca for noen mnd siden, reiste ned, testet og besiktiget båten, fikk den på slipp, alt ok. MEN der jo at USD er lav, økonomien der borte er ikke den beste om dagen, så alle forhold ligger til rette for å gjøre et godt kjøp Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Min båt er kjøpt fra eit firma med nava P.H.Boat Brokerage, Inc og båten var i toppstand som selger sa. Bayliner 2855. Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Billig er det blitt å importere pga dollaren, men det er blitt mange fallgruver i de senere år. Kanskje værdt å betale litt til de som har gjort det før? Fallgruvene er jo f.eks. å skaffe dokumenasjon så en får godkjent motorene. Er båten eldre enn 2003 kan du bare glemme det.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.