Jump to content

Er denne Seamaster 925 noe å ha da?

Hallaron

Recommended Posts

Har denne båten på hånden for 150' til i morgen. Har besiktiget den. Etter min mening er den meget velholdt og pen. Hva sier dere? Den er 9,16 lang så vi snakker vel om en 30 foter ?!

<{POST_SNAPBACK}>

Sjekk ut disse kommentarene her....

og her....

og prisen var det jo lite å si på ...Til Salgs

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Har denne båten på hånden for 150' til i morgen. Har besiktiget den. Etter min mening er den meget velholdt og pen. Hva sier dere? Den er 9,16 lang så vi snakker vel om en 30 foter ?!

<{POST_SNAPBACK}>

En kjempebåt! Etter min mening er engelske havseiler undervurdert her i landet!

Kjenner ikke direkte til denne modellen, annet at jeg vet det går drøssevis av den i U.K. Har vært på "båtspeider-tur" i Lymington / Isle of Wright i en hel uke på 80-tallet og har sett mange av disse.

Men, jeg kan si såpass at konstruktørene Holman & Pye er noe av det mest solide som mor England har hatt! Hadde selv en Holman & Pye designet havseiler - en Centurion 32 - makan til sjøbåt. seilte som en drøm! Havseilas altså, ikke akkurat for regattabanen. Men solid, forutsigelig og perfertkt balansert! Og, ikke minst, vakkre linjer å se på! Må unskylde meg litt, ivren rant over har i gården, når jeg så bildene og linjene av denne båten!

:seeya:Bilde

Lykke til, hallaron!

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Kjenner heller ikke denne båten så det må bli magefølelse, og magefølelsen sier at: Hvis du likte den og fant deg vel til rette ombord er det bare å kjøpe. Tror du får mye båt for pengene her

:sailing:

I følge annonseteksten er den på 28 fot.

<{POST_SNAPBACK}>

Joda og det er jo greit det, men i følge tekniske data hentet fra denne siden så er den 9meter og 16 cm. det er da 30 fot ?! eller

klippet fra en annen side :

Specification:

OAL 30'1", LOA 28'3", LWL 22'7½"

Beam 9'11½", Draught 5', Displacement 3½ tons.

Engine: Volvo Penta MD6A or MD1B (6 & 10 hp respectively)

hve er forskj på OAL og LOA??

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Takk for tilbakemeldingene. Internett røyk ned hjemme i dag så jeg stakk en tur ned på jobben for å lese litt mail og høre hva forumet sa. Mor sa "go", jeg sier "ja takk" og forumet virker jo rimelig samstemt positive. Det eneste som må fikses da, er en båtplass som er 1 meter breiere enn den jeg har i dag. Det skal nok gå.....

1/2-Geir

Båten virker spennende, det som ikke virker like spennede er motoren. Den kan du tenke på at sannsyneligvis må skiftes innen enn viss tid. VP er ikke akkurat det man löper for å kjöpe....

Lykke til. Kjekt å ha en båt ikke alle andre har f.eks BAVARIA.....

Britiske båter er som regel tvers igjennom solide. Godt kjöp. 155-160000

mvh

Mildrid

Da er det gjort, ringte selger og ga beskjed - har kjøpt meg ny båt!!! Tror det må bli kake til lunch i dag.

Men; Kikker ut av vinduet og sjøen ligger blygrå, og mastene på båtene langs brygga ser triste og nakne ut. Ferdig med vinter NÅ !!! Ventetiden blir lang frem til slutten av April....

1/2-Geir

Da er det gjort, ringte selger og ga beskjed - har kjøpt meg ny båt!!! Tror det må bli kake til lunch i dag.

En kake til lunch korter ventetiden...

Ønsker å gratulere deg med nyervervelsen, morro med "ny" båt... Du er nok ikke alene om å vente på våren for å få startet båtsesongen ute på sjø`n med "ny" båt...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Men; Kikker ut av vinduet og sjøen ligger blygrå, og mastene på båtene langs brygga ser triste og nakne ut. Ferdig med vinter NÅ !!! Ventetiden blir lang frem til slutten av April....

1/2-Geir

<{POST_SNAPBACK}>

:flag: Det er bare å gratulere med nyerhvervelsen din, tror dette var et klokt valg :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Har ikke mye greie på seilbåt, men hadde veldig lyst på da jeg kjøpte båt ifjor.

Men jeg er nok mere motormann så det ble scand classic.

Har prøvd å følge med på nettet i vinter hva priser angår og utvikling.

Utifra dette tror jeg du får mye for pengene.

Så derfor :flag: GRATULERER :flag: med ny båt og nå er det lys i tunellen.....

Merker at solen varmer mere om dagen og dagene blir lenger(lysere iallefall)

med vennlig

Den tror jeg du blir fornøyd med. Invitasjon til besiktigelse, kaffe og båtskravvel,

kan sendes pr IM :rolleyes:  :lol:

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Kaffe og båtskravvel høres hyggelig ut, men båten ligger i opplag i Son, og jeg sitter på kotoret på Hisøya (på utsiden av Arendal). Tror det blir en eller to helger i Son med klargjøring av båt, før båten og jeg setter kursen sørover. Med den store opplagstomta i Son burde det være mange av baatplassens medlemmer som har båtene sine der. Hadde vært hyggelig om Suzuki eller noen andre var der når jeg skal opp å stelle båt... Får sjekke opp når det nermer seg...

1/2-Geir

Kaffe og båtskravvel høres hyggelig ut, men båten ligger i opplag i Son, og jeg sitter på kotoret på Hisøya (på utsiden av Arendal). Tror det blir en eller to helger i Son med klargjøring av båt, før båten og jeg setter kursen sørover. Med den store opplagstomta i Son burde det være mange av baatplassens medlemmer som har båtene sine der. Hadde vært hyggelig om Suzuki eller noen andre var der når jeg skal opp å stelle båt...  Får sjekke opp når det nermer seg...

1/2-Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Nyyyydelig båt. :cheers:

Hvorfor ventet jeg ikke et år med båtkjøp :cryin:

Blir i Son i påskeferien med pussing,bunnstoff og montering av el.lensepumpe(og sannsynligvis hver helg deretter) Har litt verktøy og noen el.kunnskaper. Bare pling på 98458150 hvis du tror jeg kan hjelpe med noe.

Men hva i all verden var det som fikk deg til å bytte/selge maxi'n?

mvh johan

Redigert av JohanPaaSnippen (see edit history)

Kaffe og båtskravvel høres hyggelig ut, men båten ligger i opplag i Son, og jeg sitter på kotoret på Hisøya (på utsiden av Arendal). Tror det blir en eller to helger i Son med klargjøring av båt, før båten og jeg setter kursen sørover. Med den store opplagstomta i Son burde det være mange av baatplassens medlemmer som har båtene sine der. Hadde vært hyggelig om Suzuki eller noen andre var der når jeg skal opp å stelle båt...  Får sjekke opp når det nermer seg...

1/2-Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Mirage'n min (nok en engelsk seiler) ligger på land i Son, skal på vannet i uke 17, blir nok en del timer der før den tid.

Du får sende en IM noen dager før du skal i denne retningen.

Stian

Nyyyydelig båt.  :cheers:

Hvorfor ventet jeg ikke et år med båtkjøp :cryin:

Blir i Son i påskeferien med pussing,bunnstoff og montering av el.lensepumpe(og sannsynligvis hver helg deretter) Har litt verktøy og noen el.kunnskaper. Bare pling på 98458150 hvis du tror jeg kan hjelpe med noe.

<{POST_SNAPBACK}>

Det høres meget bra ut - alltid greit å ha noen å nærheten å konfere med når man begynner å lure. Samt å ha noen å drikke kaffe med, viktig del det også...

Men hva i all verden var det som fikk deg til å bytte/selge maxi'n?

mvh johan

<{POST_SNAPBACK}>

Ønsket om større plass og mer komfort. Jeg har to barn på 1 og 2,5 år pluss en hund, kravet om plass og komfort kom av seg selv. Maxi'en har infridd når m.h.p. alt jeg forventet av denne båten, men den er litt i minste laget. Perfekt for et par på tur. Selv om jeg bare har hatt denne i et par år blir det litt synd å kvitte seg med den.

1/2-Geir

Gratulerer med Seamaster 925 - et klokt valg - spesiellt til den prisen. Ser ut som en solid havseiler. Flotte linjer også! Holman & Pye kan dette med å tegne "vakre" båter.........

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Denne må jeg så flott ut, samt innholdsrik i forhold til pris etc.

Gratulerer med ny båt !

Du skriver at du har kontor på Hisøy, har du hatt båten utenfor næringssenteret (His Næringssenter?)

Son er en av de plasser jeg ikke har vært på i Oslo, kanskje jeg skal ta en tur innom der til Onsdag når jeg skal innover å gjøre en del ærend. Må jo suge til meg inspirasjon nå når våren står foran oss med båtpuss etc.....

Lykke til. Turen nedover med ny båt fra Oslo tok jeg for halvannet år siden. Var alene i båten og møtte kun et par tankskip på ferden. Aldeles nydelig tur !!!!! (var i Oktober.)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...