Jump to content

Er denne Seamaster 925 noe å ha da?


Hallaron

Recommended Posts

Må slutte meg til gratulantene. Dette ser ut til å være en vakker klassiker.

Båtene på den tiden ble bygd svært solide, de pøste på med matter og polyester :smiley:

 

Etter min mening er løygangen der den skal være, og så har den halinger istedet for de låse-knottene som stort sett er "fingerklemmere".

 

Bra utstyrt er den også, så lykke til !!

Link to post
Share on other sites

Takker for alle gratulasjoner - begynner å tro at jeg har kjøpt meg en bra båt.... / Gjort et bra kjøp....

 

Gratulerer med ny båt !

 

Du skriver at du har kontor på Hisøy, har du hatt båten utenfor næringssenteret (His Næringssenter?)

 

<{POST_SNAPBACK}>

Litt OT;

 

Jeg har kontor på Brygga næringssenter ja, og hadde innerste båtplassen på piren lengst opp mot broa. Må flytte litt lenger ut nå i år, men det skulle ikke være noe problem å få en større plass fikk jeg beskjed om.....

Nå flytter vi bort i Tromøysund i løpet av sommeren, da får vi nye kontorer og egen brygge, det blir bra... Skal skaffe meg et skikkelig webkamera slik at jeg kan avbilde alle de flotte båtene (med båtplassen vimpel?) som kommer forbi i Tromøysund :wink:

 

1/2-Geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Re. min kommentar om løygang.

 

Ikke noen diger greie, men får man en jibb mens noen er på vei opp, er det ikke særlig behagelig.

Dessuten liker jeg å ha alt innen rekkevide fra styreposisjon.

Jeg har selv et slikt arrangement, men mitt er også forankret i sidene nede.

 

Bilde

 

Lett å hekte av i havn.

 

Var ute å seilte i fjor med en slik 38-foting som det selges så mange av med storseilskjøte på hyttetaket og genoavinsjene så langt framme at de ikke kunne nåes fra styreposisjon.

Ikke noe lurt.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Re. min kommentar om løygang.

 

Ikke noen diger greie, men får man en jibb mens noen er på vei opp, er det ikke særlig behagelig.

Dessuten liker jeg å ha alt innen rekkevide fra styreposisjon.

Jeg har selv et slikt arrangement, men mitt er også forankret i sidene nede.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg inbiller meg at du har rett, mulig at det kan bli et vinterprosjekt å flytte på tingene. Men i første omgang vil jeg bare bruke båten i år og bli kjent med båten. Senere kommer forbedringer og nyinnstallasjoner.

 

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Skal skaffe meg et skikkelig webkamera slik at jeg kan avbilde alle de flotte båtene (med båtplassen vimpel?) som kommer forbi i Tromøysund    :wink:

 

1/2-Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Skal sette igang blåsa når jeg passerer de gangene jeg passerer da....

 

Du regner vel å måtte bruke 2 litt lange dager på seilasen nedover regner jeg med? Husker ikke hvor mye denne kunne gjøre, men det er vel rundt 7-8 knop for maskin??

Link to post
Share on other sites

Skal sette igang blåsa når jeg passerer de gangene jeg passerer da....

 

Du regner vel å måtte bruke 2 litt lange dager på seilasen nedover regner jeg med? Husker ikke hvor mye denne kunne gjøre, men det er vel rundt 7-8 knop for maskin??

<{POST_SNAPBACK}>

Nja.. tror en rundt 5 kn er ok marsjfart

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

... tre fotsyken er en uhyggelig og snikende sykdom, den angriper uten skånsel og det er tydeligvis vanskelig å bli kvitt den.... Nå er avtale om salg av Seamasteren i boks og jeg hadde egntlig tenkt å være båtlaus et år eller to. Når jeg flagget dette synspunktet ble det imidlertid en dramatisk økning i båtinteressen hos min bedre halvdel, og hun har nå på en måneds tid begynt å bruke båten på egen hånd :flag: . Dette til min store glede, og for å drive den gode trend videre må ny båt skaffes så fort som mulig, og siden jeg er hårdt angrepet av den nevnte sykdom må vi nok opp en to tre fot.. Jeg vil i alle fall ha egen akterkabin. Vi får se - er glad for gode tips på båter, finn.no holder jeg øye med selv. Men om noen vet om en passende pinnebåt med akterkabin i størrelse 30-35 føtter og til en akseptabel pris - da tar jeg gjerne imot tips.

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Gratulerer med salget. Håper du finner en båt du liker. Det var hyggelig å møtes utenfor Arendal i sommer.

 

Far Out

:diving:

joda ... ble så misunnelig når jeg så båten din, så da bestemte jeg meg for å ha litt flere føtter. Neida - det var som sagt planan å ikke ha båt på en stund, men det har endret seg litt, vi får se hva vi kan få til...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...