Jump to content

Glastron på messen i bergen!

xpen

Recommended Posts

Hei

Er ny på dette forumet. Mye nyttig lesestoff.

Til saken: Var på messen i bergen i dag. Så endel på Glastron 269 og 279.

Noen som har erfaringer med disse båtene?

De var serdeles pene. Og så ut til å være mye båt for pengene....

Takk på forhånd

<{POST_SNAPBACK}>

Kjenner ikke for mye til de nye Glastron`ene, men fabrikanten er jo etter min mening verdens-ener!!!

Prøv litt her også: www.classicglastron.com Masse meninger og gode råd å få!

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Spør av uvitenhet: Hva gjør Glastron til verdens ener?

<{POST_SNAPBACK}>

Var egentlig bare "slarv"! Men de gamle vannskibåtene, som min egen -78 GT150 er bare så utrolig morsomme å leke seg med på flatt vann (se også James Bond- "Live and let die"). Og så er det jo noe eget med original "flake-lakk" og god gammel amerikansk design da. :-)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Jeg har sett litt på Glastron på båtmesser her borte, först og fremst 249-modellen som de har hatt noen år. Er lite imponert over fit og finish inne i kabinen. Synes hele båten ser billig ut, ennå verre enn Bayliner... Når du har mulighet, sjekk passform på pentry mot skroget og hvordan det er festet, konstruksjon og montering av skuffer og skap, se nöye på skjöter inne på doen og i motorrommet.

Kjenner ikke mye til Glastron's historie men idag er det Genmar's billigbåt, deres svar på Bayliner.

Det eneste jeg liker med Glastron's cruisere er motorpakken - Volvo.

Kåre

Jeg har sett litt på Glastron på båtmesser her borte, först og fremst 249-modellen som de har hatt noen år.  Er lite imponert over fit og finish inne i kabinen.  Synes hele båten ser billig ut, ennå verre enn Bayliner...  Når du har mulighet, sjekk passform på pentry mot skroget og hvordan det er festet, konstruksjon og montering av skuffer og skap, se nöye på skjöter inne på doen og i motorrommet.

Kjenner ikke mye til Glastron's historie men idag er det Genmar's billigbåt, deres svar på Bayliner.

Det eneste jeg liker med Glastron's cruisere er motorpakken - Volvo.

Kåre

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilken båt har du selv? må nok si jeg synes ditt innlegg bærer preg av litt mye synsing. Regner med at du har hatt modeller fra tidlig 80 tall til i dag og ikke minst fra de minste 16 fot ? til 58 fot.

At nevte merker er billigere enn andre er nok riktig

Jeg har hørt en myte.......volvo

Redigert av Jakob (see edit history)

Ja selvsagt er det synsing. Det jeg skrev er min mening og jeg representerer ingen andre enn meg selv. Jeg har en 96 modell 2355 Bayliner Ciera Sunbridge som jeg kjöpte i 98. Med tanke på Glastron's fit og finish så er dette ting jeg har sett med egne öyne og det står jeg ved.

Vedr. motormerker så blir vel alle hetset fra tid til annen. Jeg har Mercruiser i min båt og er lite imponert over hva de har klart over en 40+ års utvklingsperiode. Forgasser og shiftmekanisme som må justering årlig er talentlöst, etter min mening. Oljefilter som er så bortgjemt at du må ha kart for å finne det. Men billig skal det være!

Kåre

Jeg er selv på nippet til å kjøpe denne båten. Har søkt etter tester på nettet. Jeg fant en link til et engelsk båtblad som kommer ut med en test i April. Jeg sendte en mail for å høre hvordan testen gikk. Svaret på mailen var:

Sorry I was not involved in this test and have not yet had a chance to read the report. What I do know is that we tested it against 3 other boats, Bayliner 265, Larson 240 and Regal 250 and the Glastron came out on top.

One gripe we had, was that the windscreen was a bit low and didn't offer the helm much protection although we have since heard that this, together with the addition of a transom door are to be sorted on future models. there will be an increase in the asking price to reflect this in the region of £2,500. This is the information we are getting from the UK importer so check with your local outfit.

If you have tested the boat and found the helm protection and lack of transom door acceptable, the GS269 is certainly a good buy.

Er det noen som har klart å prute på prisforlangende som var 715000 på messen?

Er det noen som har testet GS 269 eller GS 279?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...