Guest Kaptein Fredrik Startet 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2013 Heisann. Jeg lager ett instrumentpanel som jeg skal montere i båten til våren. Jeg har kjøpt helt nye VDO Viewline(unntatt turteller) instrumenter som har innebygde varsellys, men jeg vil ha noe som lyser bedre. Pluss at jeg også skal montere akustisk alarm. Det finnes mange løsninger, men jeg vil ha lys til ladning, gløding, temp og oljetrykk. Jeg har sett en del på ebay, men ingen ser så veldig stilige ut. Det er en fordel om de har ett symbol på seg som viser hva det er til. Den jeg la inn bildet av over synes jeg er litt for klumpete. Jeg er ikke sikker på om jeg skal montere lysene i styrekonsollen eller i instrumenpanelet. Kom gjerne med forslag. Planen er at den skal bygges videre i glassfiber og bli lakkert hvit. På forhånd takk Mvh Kaptein Fredrik Link to post
Banarne Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Hvis du skal være litt "ræggær" så kunne du ha brukt dioder og satt i ring rundt de respektive instr. med hver sin farge? Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
M/S Bastard Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 (redigert) Jeg har også mulighet for varsellampe i instrumenter, men valge egne lamper, slik monterte jeg dem. Hadde lyst på lamper med symbol jeg også, men fant aldri noe som var ok. I utgangspunket lette jeg ett en rekke med varsellamper, men fant det aldri.' Slik ble min løsning når jeg holdt på med dashen, ikke det bete bilde, men lampene ser man godt Redigert 27.Januar.2013 av M/S Bastard (see edit history) Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Jeg har også lett etter en rekke med varsellamper, men ingen passer. Yanmar har en fin en til sine, men så står det på Japansk på dem. Bruker du også varsellampene inne i instrumentene også med eksterne varsellamper? Ingen som har flere forslag? Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Nei, bruker ikke varsellampene i instrumentene Link to post
Bøljan Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Ser bra ut dette bortsett fra den firkanta ramma på turteller, passet liksom ikke helt inn. Link to post
Bøljan Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Kanskje denne siden kan inspirere litt ! http://www.ebay.co.uk/itm/SWITCH-PANEL-BOARD-SAILING-BOAT-POWER-BOAT-YACHT-/150706905375?pt=UK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM&hash=item2316d4e11f Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Ja, den firkante ramma er ikke pen, jeg fikk tak i en rund "penta" ramme fra Vdo Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Jupp det står på lista å mekke om til en rund ring. Jeg har ett gammelt panel fra en volvo lastebil som jeg skal se om jeg får modifisert. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn