Iguana1702 Startet 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2013 Hei, har lest ein par threads over reperasjon av råten akterspeil no, men finner ikkje riktig svaret som passer akkurat. Eg har kjøpt båten uten påhengsmotor og skal no gå til innkjøp av ein 60Hk Yamaha EFI som ha ein vekt på ca. 115kg. Eieren før meg ha laget ein stor rustfritt stålplate som forsterkning av akterspeilet. Spørsmalet mitt er no om det er nok til å fordele vekten på akterspeilet eller må alt treverk rives ut og bygges opp att med glassfiber? Skal eg montere motoren og prøve det i ein sesong? Eller er faren for stort at eg miste heile motoren i sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 hva slags båt er det og hva er den godkjent for? Om den er godkjent for 60hk og speilet er i god stand så ville jeg ikke vært redd for å hektet en F60 på hekken Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Iguana1702 Svart 28.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2013 Båten er ein Norman 20fot cabincruiser. Engelsk båt som er godkjent fra 45hk - 100hk. Eg må vel bore eit hol fra innsiden for å finne ut om akterspeilet er i god eller dårlig stand. Men ein bør vel oppdage noe sprekker før heile akterspeil rives av og sende båten til bunnen av sognefjorden vil eg tru Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.