Fjord725SE Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Hvis det er slik at man skal måtte rapportere "mistenkelige" transaksjoner så er det nok mange butikker som i stedet vil velge og rett og slett dropp salg av produktet, spesielt hvis det er noe de ikke selger veldig mye av og ikke berører fortjenesten i nevneverdig grad. Spesielt billigbutikker som ikke legger stor vekt på opplæring av personale vil nok tenke slik. Sitér dette innlegget Link to post
Msteven Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Det finnes på Biltema i Tønsberg, 50 lapp eller 49 kr literen Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2016 I dag har jeg shoppet to liter aceton hos Biltema i Moss. De kjente ikke til at stoffet skulle fases ut. Kanskje vi kan avblåse katastrofen. Pris kr. 49,90/liter. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 9.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2016 Trur dette kan avblåsast ja. Ikkje vanskeleg å få tak i her heller, men til ein literpris på 180! Slike ting kan trygt kjøpast på Biltema sidan innhaldet vel er det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2016 Kan garantere, om du får ei fille av den ene eller den andre acetonen under snuten, så blir effekten stort sett den samme. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2016 Var på Biltema i Egersund og i Sandnes i dag, begge butikkene hadde fulle hyller med aceton, det samme med Haugesund forrige helg. Så ja, kan se ut som krisen kan avblåses inntil videre For min del blir det noen år til neste gang jeg trenger mer aceton - med 50 liter stående (jepp, i et blaff av panikk i frykt for å ikke kunne få tak i denne fantastiske avfettingen mer ble det hamstring). Regner med dette burde holde en del år med et gjennomsnittsforbruk på noen liter i året Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 9.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2016 Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Chiefengineer Svart 9.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2016 Sjekket her i uka på den lokale XL-bygg pushern. I fritt salg og ingen hadde hørt noe om at Aceton skulle fases ut. Lynol derimot kan ikke fås lengre. Det har de stanset salget av. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 10.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2016 (redigert) Sjekket her i uka på den lokale XL-bygg pushern. I fritt salg og ingen hadde hørt noe om at Aceton skulle fases ut. Lynol derimot kan ikke fås lengre. Det har de stanset salget av. Lynol selges fremdeles her lokalt, av Otra Maling og Lakkfabrikk. Heter vel Otinol, men forsto på butikken at det var det "samme innhold" som Lynol. Redigert 10.Mars.2016 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 10.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2016 For min del blir det noen år til neste gang jeg trenger mer aceton - med 50 liter stående (jepp, i et blaff av panikk i frykt for å ikke kunne få tak i denne fantastiske avfettingen mer ble det hamstring). He-he...samme her. Ikke 50 liter, men nok til noen år. Angrer dog på at jeg ikke fikk gjort det samme med 2-komp malingen som er faset ut... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 10.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2016 Angrer dog på at jeg ikke fikk gjort det samme med 2-komp malingen som er faset ut... Det angrer jeg også på! Har vel en 5-6 liter hvit, et par grå og en svart igjen, men det kommer til å ta slutt en dag Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 11.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2016 med 50 liter stående (jepp, i et blaff av panikk i frykt for å ikke kunne få tak i denne fantastiske avfettingen mer ble det hamstring). Regner med dette burde holde en del år med et gjennomsnittsforbruk på noen liter i året Trur du forsikringsselskapet ditt er glad for at du har så mykje aceton ståande? Har du det i huset ditt, er du over lovleg grense, står det i frittståande garasje eller uthus er du heilt i grenseland. Dsb-brosjyre Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 11.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2016 Trur du forsikringsselskapet ditt er glad for at du har så mykje aceton ståande?Noe sikkerhet har jeg tenkt Acetonen er fordelt rundt i godkjente kjemikalieskap (med avtrekk) i mekkeverkstedet mitt og på jobb, pluss et par bokser baki kassen på planet på bilen og noen rundt ved de forskjellige arbeidsbenkene jeg bruker. Ingenting er lagret i bolighus, bortsett fra de 4-5 boksene i båten jeg bor i, det må vel gjerne kunne kalles en slags bolig. Så er innafor mengder plassert på hvert sted Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 11.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2016 Tror ikke det er noen grunn til panikk for oss som kjøper moderate mengder ikke sant Hakkanen hehe. Men du kan faktisk risikere å bli avvist i butikken eller at det blir rapportert hvis det virker mistenkelig http://europalov.no/rettsakt/regelverk-mot-hjemmelaget-sprengstoff/id-4060 Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 12.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2016 Men du kan faktisk risikere å bli avvist i butikken eller at det blir rapportert hvis det virker mistenkelig En kamerat var bekymret for dette, så kjøpte maks ei handlekorg om gangen Har ikke blitt kontaktet av øvrighetene enda, så satser på at det går greit Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Var og handlet 8 flasker på Biltema i går, ingen problemer med det Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.